Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle der kan hjælpe mig med.

Jeg har købt en Aske Støvsuger jeg bruger i forbindelse med min CNC mas
kine.
Problemet er bare at den kører med alt for høje omdrejninger og dermed
larmer formeget efter min mening.

Har så hørt at man skulle kunne bruge en lyddæmper, men er lidt i tvi
vl om man bare kan bruge en hvilken som helst eller om der er noget man ska
l være opmærksom på der specielt med hensyn til Watt forbrug.

På støvsugeren står der 220-240 V / 500W

Håber der er nogle her der kan hjælpe, evt med nogle links til brugbare
 lys dæmpere.

Re: Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger
askine.
d larmer formeget efter min mening.
vivl om man bare kan bruge en hvilken som helst eller om der er noget man s
kal være opmærksom på der specielt med hensyn til Watt forbrug.
re lys dæmpere.

Hej!
Jeg vil tro at din suger er forsynet med en seriemotor. Hvis du vil bruge e
n lysdæmper skal du være sikker på at den kan klare de 500W induktiv
last, men du skal også være opmærksom på at den skal klare en noget
 større startstrøm som en motor jo har.

Børge

Re: Lysdæmper der kan bruges på Stø vsuger
Hej

Er det ikke bare at købe en "passiv" askespand og så en støvsuger med
variabel sugning?

Men hvis jeg var dig ville jeg bygge en sugeordning med cyklon-teknologi:

http://www.instructables.com/tag/type-id/?q=cyclone&sort=none

Det giver ingen nedsættelse i sugestyrke uanset hvor meget du suger igennem.

--
Mvh, Kim

Re: Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger
Ja nu har jeg jo en Aske Støvsuger.
Så den gør det fint nok lidt i samme princip.

Men er der nogle der evt kender nogle lys dæmpere der vil kunne bruges ?

.
 maskine.
ed
nnem.

Re: Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger
Faldt de her to, nogle der kan sige om de vil kunne bruges

800W AC 220V Electronic Motor Speed Control controller Switch Regulation ne
http://www.ebay.com/itm/800W-AC-220V-Electronic-Motor-Speed-Control-control
ler-Switch-Regulation-new-/251054284541?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item
3a74005efd

1100W AC 220V to 0-55V Voltage Regulator Governor Motor Speed Controller Di
mming
http://www.ebay.com/itm/1100W-AC-220V-to-0-55V-Voltage-Regulator-Governor-M
otor-Speed-Controller-Dimming-/370721106829?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=
item5650b32b8d

?
ed.
NC maskine.
 med
i:
gennem.

Re: Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger
On Thu, 10 Jan 2013 01:28:11 -0800 (PST), Kim Jørgensen

Den første ligner en der kan bruges.

Dimming

Den anden kan helt sikkert IKKE bruges til formålet.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger
Kim Jørgensen har bragt dette til verden:
Apropos, så har jeg købt en askestøvsuger i Netto. Den blev brugt to
gange, og sugede ca 2 dl, så var luftfiltret omkring motoren helt
stoppet, og støvsugeren kunne ikke suge længere. Så den røg i
metalcontaineren.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Site Timeline