link kabel til ti 83+'er

hvordan kan man lave sit eget kabel så lommeren kan tilsluttes pc'en og
uploade ting og sager til texas instruments 83 plus?
gerne tegninger og forklaringer

Re: link kabel til ti 83+'er
Hey.. det burde du kunne finde på google, der fandt jeg det engang...

mener det er noget med du skal bruge en 2,5 mm sterojack stik og så et par
transitore til levelskift ... tror enda det er lavet på 2 af signal bittene,
så man kunne forestille sig noget SPI..

en anden version jeg lige fandt
http://www.ticalc.org/hardware/cables/parallel.html

kan ikke lige umilbart finde den anden...

--
Mvh Kasper

Re: link kabel til ti 83+'er
Hej

Det store problem er stikket i TI83'eren - det er ikke et standard
jackstik.

Jeg klippede simpelthen mit TI-83 til TI-83 link over på midten og
monterede hhv. et han og et hun stereo jackstik. På den måde kan jeg
stadig bruge kablet som det er beregnet til.
Desuden lavede jeg en stereo-han jack til parallelport stik-adaptor
(find konstruktionen på nettet).

mvh
Nils Emil

PS. Lad være med at prøve at stoppe et almindeligt jackstik ind i
TI83'eren - du risikerer at ødelægge den.

Re: link kabel til ti 83+'er
Here you go :

http://www.ticalc.org/hardware/cables/serial.html

--