Linesignal til mic input.

Hey gruppe

Jeg søger lige en der kan regne et dæmpeled ud for mig, meget simpelt.

Jeg har en radioscanner med en linieudgang, der gerne skulle kunne gå i
en mic-indgang på min mixer.

Grunden er, at der på mic, indgangen er en "auto-talk" funktion der
automatisk dæmper de øvrige kanaler når der er signal på indgangen, og
denne funktion vil jeg gerne udnytte.

P.t har jeg forsøgt med en 100K i linievejen og en 100K mellem linie og
stel, altså et traditionelt dæmpeled, men det er stadigt for kraftigt.

Er der nogen der kan regne ud, hvilke modstande jeg skal bruge for at få
et korrekt dæmpeled. Helst blot med 1 eller 2 modstande... det skal
kunne være i Jack-stikket.

For nemheds skyld kan vi kalde punkterne for følgende.

A = leder fra scanner
B = leder til mixer
Stel = stel.

SÅ leder jeg altså efter en værdi for modstanden A-B og B-Stel

Håber at der er en der kan hjælpe.

Mange hilsener
Corty

for direkte mail, fjern alle store bogstaver i adressen (NOSPAM)

Re: Linesignal til mic input.
Her finder du formlerne og meget mere.
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Re: Linesignal til mic input.
Davs Børge

Tak for linket - jeg fatter bare ikke en meter af siden :o)

Håber du kan hjælpe med et svar i stedet.

/Corty

$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk:

simpelt.
og
og
kraftigt.

Re: Linesignal til mic input.

Tag et 100kOhms potmeter, sæt den ene ende til A og den anden til stel.
Midterbenet sætter du til B og justerer til ønsket niveau.

Re: Linesignal til mic input.
Hej Klaus

Som skrevet skal jeg kunne bygge det hele ind i Jackstikket.
Der er derfor ikke plads til et potmeter...

Men ellers var det en god idé :o)

Hilsener
Corty

Re: Linesignal til mic input.

Næ, men du kan jo lige ohme potentiometeret når du har justeret signalet til
ønskede niveau. Så har du dine to modstande.

--
/ Jan

Fjern "goaway" in email.

Re: Linesignal til mic input.

Trimpotmeter. Jeg har nogle multiturn, de fylder ikke meget mere end 2
modstande.

Re: Linesignal til mic input.

Det er heller ikke særlig meget dæmpning, du skal have væsentlig kraftige
dæmpning, modstanden til stel skal nok være i nærheden af 1 kohm.

Re: Linesignal til mic input.
Som skrevet skal jeg kunne bygge det hele ind i Jackstikket.
Der er derfor ikke plads til et potmeter...

Men ellers var det en god idé :o)

Når du med et potmeter har fundet den rette indstilling lodder du potmeteret
ud uden at dreje på det, derefter måler du på det og erstatter værdierne med
faste modstande.
Mvh. Poul

Re: Linesignal til mic input.

100 k og 100 k giver kun en dæmpning på 6 dB ...

Hvis du skal fra et kraftigt liniesignal ned på mikrofon niveau skal du nok
op på 20-40 dB dæmpning.

Prøv med A, B = 47 k og B, Stel = 1 k ...

/Preben Friis

Re: Linesignal til mic input.

Hej Preben

Tak for et direkte svar... de øvrige i gruppen har været meget
informative, men da jeg ikke har et multimeter der kan måle modstand,
har jeg ikke kunnet prøve disse...

Men jeg har tilfældigvis både 47K og 1K i min efterhånden aldrende
samling, vil prøve det i morgen.

Tak for hjælpen :o)

Mvh
Corty

Re: Linesignal til mic input.
Hey Preben

Ja så blev det afprøvet med A-B 100K og B-Stel 1K, og det var lige
hvad der skulle til.

Tak for hjælpen endnu en gang, nu virker det bare perfekt.

Mvh
Corty

Re: Linesignal til mic input.

1/100 ... det giver 40 dB dæmpning ...  så jeg gættede rigtigt :)

Det var så lidt.

/Preben

Re: Linesignal til mic input.
Et bra utgangspunkt ville kanskje dette vere : 100 K i serie og 10 K til
steel.
Blir signalet fortsatt fo sterkt, er det bare å minske motstanden til steel.

Re: Linesignal til mic input.
Hey

Tak for svaret, det skal prøves. :o)

Mvh