Lille billig panel PC / touch skærm med processor

Til et hjemmefusker projekt, hvor jeg vil udvide en eksisterende halvfærdig
løsning til organisering af min hverdag (aftaler, kalender, indkøb, opgaver
osv), søger jeg en lille billig panel PC eller lignende.

Den nemme løsning er: En lille panel pc med touch. Gerne lille skærm. Ved
ikke hvad stadnard størrelserne er, men 8-12" er fint.
Den skal støje meget lidt, og have lavt strømforbrug.
Havde forestillet mig en 600MHz - 1GHz Pentium, med COM port og gerne
ethernet.

Alternativet hertil KUNNE være løs touch skærm, og løs PC104 kort eller
lignende.

Og det må såmænd gerne være brugt.

Hvor finder jeg sådan noget billigt? Gerne rigtig billigt, og derfor gerne
brugt...

Et helt andet alternativ, er en embedded løsning. Men jeg døjer med at finde
det rigtige touch display. Til den embeddede løsning er 4,3" fint men også
gerne op til 7". QVGA.
Kvalitet af skærm ikke noget særligt.
Igen: billigt og gerne brugt.
Jeg går og venter lidt på at der kommer et eval board til LPC2478 (NXP ARM7)
processor, men mangler stadig at finde et touch display hertil.
Nogen ideer hvor disse kan skaffes billigt?

pft
Kåre

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo197 3? ]

Hej Kåre

Hvad med ARM9 (ARM920T) baserede?:
http://www.arm.com/products/CPUs/ARM920T.html

-

Er denne hacker venlige Neo1973 for lille?

"Desværre" er der mobiltelefon indbygget - og senere også wi-fi, gps,
bluetooth, accelerometer. Understøttelse for SD og SDHC micro flash-kort:

http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo1973:_GTA01Bv4_versus_GTA02_comparison
http://wiki.openmoko.org/wiki/Category:Neo1973_Phase_2_related

http://www.openmoko.org /

http://da.wikipedia.org/wiki/Neo1973
http://en.wikipedia.org/wiki/Neo1973

-

March 7, 2006 Techsol Product Announcement: TPC-57 Medallion Touch Panel
Computer:
http://www.medallionsystem.com/products/News/TechsolProductNews_TPC57.html

-

Disse har vist ikke touch-screen

Mar. 13, 2006 Ultra-low-powered SBC for solar applications runs Linux
(ARM9 $150@100stk):
http://www.linuxdevices.com/news/NS8586582756.html

En ARM baseret SBC på størrelse med en stykke tyggegummi - evt. med skærm:
http://gumstix.com /
LCD pack:
http://gumstix.com/store/catalog/product_info.php?cPath32%&products_id20%2

hilsen

Glenn

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo197 3? ]
Hej Kåre

Der var også kommet en anden variant:

Techsol Product Announcement: TPC-35 Medallion Touch Panel Computer:
http://www.medallionsystem.com/products/News/TechsolProductNews_TPC35.html

hilsen

Glenn

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo1973? ]
Det kunne det også godt være. Det ligger dog pt lidt fjernt for mig at
skulle igang med ARM9. Så hellere "rigtig" embedded eller ren  PC.

Nej den ser faktisk rigtig fin ud. Jeg indbygger selv mobiltelefonen, for
det er et must at der skal sådan en i.
Men den er lidt rigelig dyr...

Stadig noget dyr.

Med billig mener jeg rigtig "fusker"-billig. Nede omkring en tusindlas.
Derfor gerne noget brugt...
Enheden må ikke være så dyr at det kunne betale sig at købe en personlig
assistent som bare render i røven på mig og gør hvad jeg beder den om...

mvh
Kåre

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo1973? ]

Du finder ikke en panel-PC med touch skærm til 1.000 Kr.

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo1973? ]

Som sagt må den gerne have en 6-7 år på bagen...

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med process or [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo1973? ]

jeg har en pcm-3370 fra advantech (pc-104) med 128 ram kan udvides til
512 mb
http://taiwan.advantech.com.tw/unzipfunc/Unzip/1-FFZD1/PCM-3370_ds.pdf

og en 6,5" skE6%rm med touch panel + touch controller + backlight
converter + skrE6%mkabel (lvds)

det hele er nyt.

hvad vil du give for det

[...]

og en 6,5" skærm med touch panel + touch controller + backlight
converter + skræmkabel (lvds)

det hele er nyt.

hvad vil du give for det

---------------

Efter gode forslag her, er jeg nok kommet til den konklusion at det skal
være den embeddede løsning.
Jeg venter lidt på at der bliver lavet et eval board med LPC2478 med LCD
controller.
Så kunne jeg passende bruge dette projekt til at lære den at kende.

Jeg er ikke helt stiv i LCD display interface til uController.
Jeg kunne godt være interesseret i at vide lidt mere om din skærm med touch?
Hvordan er det med interface til sådan en?
Har du link til datablad? Opløsning interface osv.

mvh
Kåre

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med process or [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo1973? ]

hej kE5%re jeg sender dig lige en mail med det hele...

Re: Lille billig panel PC / touch skÃ|rm med proce ss=?ISO-8859-1?Q?or [ TPC-57 eller OpenMoko og Neo1973? ] 3D?=

jeg kan se at din mail ikke virker, hvis det har interesse. kan du
ikke sende mig din mail    yspede1"snabel A"gmail.com

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor [ LPC2468 OEM Board + qvga ]

Hej Kåre

Faldt lige over denne:

With(out) touch screen:
http://www.embeddedartists.com/products/uclinux/ucl_qvga.php

LPC2468 OEM Board with
OEM Base Board Basic:
http://www.embeddedartists.com/products/uclinux/oem_lpc2468.php

hilsen

Glenn

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor
Måske den her er lige hvad du søger
http://www.cartft.com/catalog/il/860

Det er ihverfald en lille fin sag der indeholder det hele. Så bliver det
ihverald ikke nemmere og mindre.

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor

Den er fin, men

Ultra Portable
- 480 Gramm

Det harmonerer ikke rigtigt..........

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor

der findes mange slapsvanse.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor

Den er rigtig fin!
Og dyr*700 euro.... :-(

mvh
Kåre

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor
Ja enig helt billig er den ikke.

Men skal du selv bygget et system sammen med en Touch Screen og evt en ITX
PC for at det ikke må fylde særlig meget så er du alligevel oppe i den pris
klasse her så synes prisen er meget fornuftig.

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor
Hej,

Mener at VIA lige er kommet med nogle ret prisbillig + lille mini computere,
måske det var noget..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes - www.SkyPilot.dk

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor
Hvorfor ikke købe en LG L1730SF og rykke bagsiden af og montere et Via Epia
kort? Det bliver svært at lave en billig løsning (jeg arbejder med sådanne
løsninger til alle typer af handicappede) og en færdig tablet pc, koster fra
ca. 10kkr ex moms op opad.

Stef

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor

Så er vi oppe i 4-5.000 Kr., hvilket er 4-5 gange mere end Kåre vil ofre.

Ja, hvis nogen kan finde en løsning til et par tusind, har jeg også en
opgave hvor jeg skal bruge 2-300 stk.

Re: Lille billig panel PC / touch skærm med processor

Ja så er der nok ikke meget andet end en PDA der kan gøre det.

Ditto og gang det med 10 ;-)

Stef

Site Timeline