Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Er der nogen, som ved, hvor man får fat i lamper til Beomaster 1900? De er
ca. 4 x 18 millimeter med løse trådender til at lodde. Formentlig 12 volt 1
watt, men jeg er ikke helt sikker på forbruget.
Modstanden i pæren er 15 ohm på dem, som endnu duer.

Med venlig hilsen, Jørgen.

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?
Hejsa,

www.pc-elektronik.dk har nogle 4*19mm 6V/50mA axiale pære til 2,61kr/stk.
inkl moms.

/Claus

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Hej Claus.

Tak for svaret, men jeg har i mellemtiden fået fat i et diagram, som siger
12V 1Watt, og jeg mener at have fundet dem hos Aarhus Radiolager, nu ELFA,
men jeg er ikke helt 100 % sikker.

Mvh. Jørgen.

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Er det ikke dem der skal være de originale fra B&O.

--
mvh Uffe

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Hvad mener du helt præcist med dit spørgsmål? En lampe er vel en lampe, når
specs passer.

Mvh. Jørgen

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

At du kan finde nogle der næsten passer.
Men de indgår svjh. i andre kredsløb end blot lys i den radio.
Derfor skal den passe eksakt og det er det kun de originale der gør.
Det var forklaringen jeg fik.

--
mvh Uffe

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Hej !

Kan kF8%bes hos JF8%rgen P.

Varenr: 20902 pris pr. stk.  4,95 + moms

M2E%v.h
Axberg

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?
Kan købes hos Jørgen P.

Varenr: 20902 pris pr. stk.  4,95 + moms

Tak for tippet. Det er snart det eneste sted, jeg ikke har ledt.

Mvh. Jørgen.

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Hvad mon  www.adressen på Jørgen P. er?

Synes ikke jeg kan google den........

Mvh, Leif

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?
Hej Leif.

Jørgen P har ingen hjemmeside.

Adressen er Bjerringbrovej 143 i Rødovre og telefon 44 94 52 44. Problemet
er blot, at de principielt kun handler engros, i alt fald på telefon.
Desuden har de et minimumskøb på kr. 200 før moms. Eller tillægges et gebyr.
Da jeg manglede lamper, var der en som fandt et sted i Slagelse, tror jeg
nok, hvor han kunne få dem.
Se om ikke han dukker op igen.

Mvh. Jørgen.

Re: Lamper til Beomaster 1900. Hvor købes de?

Ja, det kan du måske have ret i. Når pæren er gået, er det svært at få
frekvensomskiftningen til at virke.
Mvh. Jørgen.

Site Timeline