Lækker 8051 søges!

Hej!

Efter at have modtaget lidt undervisning i programmering af en 8051'er
(80C535 på et Hansson-kit :), har jeg fået blod på tanden. Derfor ønsker jeg
at lave mit eget kit, og mangler nu at beslutte mig for en passende
controller. Synes det er noget af en jungle at finde rundt i, så er der
nogen der har en ide til hvilken uC der kan klare opgaven?

Krav:
- Skal have EEPROM/FLASH-programhukommelse
- Skal (meget gerne) være "intern ekstern ram"
- Skal meget gerne have indbygget ADC og seriel port
- Skal gerne have en maaasse portben ført ud :)

Kan ikke rigtigt finde nogen der passer helt på beskrivelsen....kan I?

/Ploug

Re: Lækker 8051 søges!

jeg

MAX7651, MAX7652 fra Maxim
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk30%73&ln =
Her kan man få gratis samples.

eller

80C554/87C554 fra Philips
http://www.semiconductors.philips.com/pip/P80C554SBBD.html

eller

80C552/83C552 også fra Philips
http://www.semiconductors.philips.com/cgi-bin/pldb/pip/P80C552EBA/08.html

eller

Philips samlede 8051 serie:
http://www.semiconductors.philips.com/selectionguides/tables/44642.html
Nogle af dem kan man få gratis samples fra

eller

Atmels:
http://www.atmel.com/dyn/products/param_table.asp?family_id60%4&OrderBy=part_no&Direction=ASC
Her kan man også få gratis samples.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

prøv også at se hos Analog Device. deres MicroConvertere er også ret cool.
og de kan programmeres via serielporten.
eller kig på DS89C420 eller hvad den nu heder fra Maxim/Dallas Semi. den
mangler dog A/D funktioner.

 - patrick

Re: Lækker 8051 søges!

Det kan mange af både Philips og Maxim/Dallas også. Dog er Maxim/Dallas
nemmere at få samples fra.

Der er også DS87C550 fra Dallas, som er med 8 x 10 bit ADC, PWM, 55 I/O
pins, dual datapointer, onchip EPROM og "intern ekstern ram"= 1kb

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Lækker 8051 søges!

news:3efb7ee9$0$13201> Krav:

Her er den: http://www.st.com/stonline/prodpres/memory/psd/html/upsd3200.htm

... jeg ville nok købe eval kittet som er lige til at programmere med en
JTAG enhed .. men jeg er vist også lidt doven :-)

/Christian

Re: Lækker 8051 søges!

Du kan prøve med den her side:
http://www.keil.com/dd/parm_search.asp

Der skulle være maser af mulighed for at finde en eller flere som passer
meget godt på din beskrivelse!

Brian

Site Timeline