Krympeflex XXL

Jeg har brug for noget krympeflex til et utæt plastic vandrør så det skal være en stor størrelse.

Jeg har fundet noget i 52 mm i diameter (WSRR520A), men det er lidt smådyrt, så der skal lige tænkes før der købes.

De har det hos Lavpris-elektronik

til Kr. 249,38 og hos Darisus tyskland

til 9,520 ? = 70,85 kr

Jeg er frisk på at tage det hjem fra Tyskland, men hvor stort er det stykke jeg køber ?

Jeg kan overhovedet ikke finde noget om længden nogen steder! Og diameteren, jeg regner med at den er målt som var det et rør og ikke som fladklemt. Nogen der ved noget om det ?

På forhånd tak og god jul

--
/Infinity
Reply to

"Infinity" skrev i en meddelelse news:4b1c3582$0$283$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Du vil ikke kunne opnå en vandtæt samling med den type krympeflex, det kræver fleks med indbygget smeltelim og det er endnu dyrer. Hvorfor skifter du ikke bare det utætte plastic vandrør? Det er sikkert både billigere og den rigtige løsning i længden.

Reply to
Allan Soerensen

Alternativt, hvad med selvulkaniserende tape:

Set på

Det må også være lettere at få udenom et rør der er monteret i begge ender.

Christen

Reply to
Christen Fihl

"Infinity" skrev i en meddelelse news:4b1c3582$0$283$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

det her er beregnet til formålet

mvh Thorbjørn

Reply to
thl

Jeg skal måske lige forklare situationen lidt nærmere: Min faldstamme har en forgræning - et lille stålrør og i enden af det er der en gummipakning. Plastic røret går ind i stålrøret og den samling drypper. Det hele forgår under et køkkenskab og skal jeg lave en større reparation fx udskifte plasticrøret skal jeg fjerne køkkenskabet, bordplade mv. Det gider jeg ikke. Jeg kan lige komme ind i soklen og komme til samlingen. Med lidt held kan jeg godt få krympeflexen og et par spændebånd uden om samlingen. Det er den løsning jeg hælder mest til.

Jeg har prøvet at skifte gummipakningen og jeg har givet plastic røret noget crem/fedt, pakkegarn var ikke så god en idé ;-)

Nå men det er jo en elektronikgruppe, nogen der kan svare på spørgsmålene om krympeflex?

--
/Infinity
Reply to

Infinity skrev:

Køb en rulle entrepenørtape(ikke gaffa) den er klæbende og strækbar, og har løst tilsvarende problemer for mig, og det holder.

mvh Erik

Reply to
ER

... eller en rulle butyl strimmel. dæk med tynd plade og så spændebånd. Det holder helt tæt.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Reply to
<camping

ER forklarede:

Hvad er "entrepenørtape" lidt mere præcist forklaret?

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

"Infinity" skrev i meddelelsen news:4b1c3582$0$283$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Det her bruger vi (modelflyvere) bla. til batteripakker, og som "kabinet" til elektronik der ikke skal veje for meget.

Jeg kender ikke diameteren for jeg mener de 7o mm er fladtrykt, men det må du jo kunne finde ud af, ellers spørg Søren.

-- Henning

Reply to
Henning Keseler

Ole Pagh skrev:

En slags bredt isolerbåndslignende produkt, har ikke lige produktbetegnelsen men lidt ala 3M Scotchrap all weather corrosion protection tape. Det kan strækkes og gir en vand og lufttæt forsegling.

Har brugt det på afløbet fra håndvasken i badeværelset od det har holdt i flere år selv selv om jeg har brugt både kaustisk soda og saltsyre i afløbet.

mvh Erik

Reply to
ER

"Henning Keseler" skrev i en meddelelse news:4b1ea669$0$36579$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Kan man heller ikke opnå en vandtæt samling med

Reply to
Allan Soerensen

"Allan Soerensen" skrev i meddelelsen news:4b1ec361$0$56790$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Nej, det har du delvis ret i, men hvis man lægger en stribe smeltelim rundt om emnet er der faktisk en mulighed for at det bliver tæt.

Jeg ville også helt klart anvende butyltape til sådan en rep, men nu spurgte Infinity jo specifik til krympeflex til rimelige penge, og jeg gav ham et link hvor han kan købe 1 meter for 16 kr.

-- Henning

Reply to
Henning Keseler

Jeg skylder at sige tak for den store interesse der har været for mit non-elektronik problem.

Netop fordi det var et non-elektronik problem var jeg lidt tilbageholdende i at skrive for meget.

Det jeg ikke fik fortalt (godt nok) var at røret går inden under et køkkenskab. Der er ca 50 cm ind til røret, og der er ca 5 cm plads over/under og bag røret. Det vil sige ikke ret meget plads og jeg kan kun nå røret når jeg ligger på siden, og det vil sige med én hånd.

Det umuliggjorde desværre mange af jeres løsningsforslag med omrulning af krympeflex eller tape. Samlingsdimsen forstod jeg mig ikke rigtig på, så jeg var tilbage ved udgangspunktet med at sætte en slange udenom samlingen. Det var i øvrigt en VVS mand der forslog mig den løsning.

Jeg købte krympeflex'en fra Tyskland for 9,5 øvro og gav 12,6 øvro i porto, lidt over 160kr ialt, tror jeg. Krympeflexen er 'mit Kleber' med lim! Og iøvigt 60 cm lang.

Jeg fik skilt rørsamlingen og tørrede delene af, tørrede gummipakningen af og gav den noget tætningsfedt. Jeg fik puttet flexen ind over røret sammen med to spændebånd. Jeg samlede rørene og trak flexen hen over samlingen varmede den side jeg kunne komme til op, og da den begyndte at krybe drejede jeg den 180 grader. Fik det smeltet ordentligt fast. Jeg gav det to stykker gaffa tape hvor samlebåndene skulle sidde for at de ikke skulle skære i flexen. De blev skruet stramt på.

Og samlingen er tæt!

Men jeg har sat en lille plastic skål under samlingen, i tilfælde....

-- /Infinity

Reply to
Infinity

Hej

Jeg har tidligere brugt noget krympetape med smeltetape (lim?) Var godt til at reparere kabler og afløsrør fra håndvask. Kan huske det var dyrt. Men har ikke købt det siden 1984, så hvor det fåes i dag vides ikke

Gooffy

"Infinity" skrev i meddelelsen news:4b1c3582$0$283$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Ernst