Krympeflex XXL

Jeg har brug for noget krympeflex til et utæt plastic vandrør
så det skal være en stor størrelse.

Jeg har fundet noget i 52 mm i diameter (WSRR520A),
men det er lidt smådyrt, så der skal lige tænkes før der købes.

De har det hos Lavpris-elektronik

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id10%4860
til Kr. 249,38
og hos Darisus tyskland

http://darisusgmbh.de/shop/product_info.php?info=p34176_WSRR520A-----Schrumpfschlauch--4-1-52-0mm-0-6m-schwarz.html&XTCsid40%a4d0c7f31b568d2e29b9f5c61fbd4d
til 9,520 ? = 70,85 kr

Jeg er frisk på at tage det hjem fra Tyskland,
men hvor stort er det stykke jeg køber ?

Jeg kan overhovedet ikke finde noget om længden nogen steder!
Og diameteren, jeg regner med at den er målt som var det et rør
og ikke som fladklemt.  Nogen der ved noget om det ?

På forhånd tak og god jul

--
/Infinity

Re: Krympeflex XXL

Du vil ikke kunne opnå en vandtæt samling med den type krympeflex, det
kræver fleks med indbygget smeltelim og det er endnu dyrer.
Hvorfor skifter du ikke bare det utætte plastic vandrør? Det er sikkert både
billigere og den rigtige løsning i længden.

Re: Krympeflex XXL

Jeg skal måske lige forklare situationen lidt nærmere:
Min faldstamme har en forgræning - et lille stålrør og i enden af det er der
en gummipakning. Plastic røret går ind i stålrøret og den samling drypper.
Det hele forgår under et køkkenskab og skal jeg lave en større reparation fx
udskifte plasticrøret skal jeg fjerne køkkenskabet, bordplade mv. Det gider
jeg ikke. Jeg kan lige komme ind i soklen og komme til samlingen. Med lidt
held kan jeg godt få krympeflexen og et par spændebånd uden om samlingen.
Det er den løsning jeg hælder mest til.

Jeg har prøvet at skifte gummipakningen og jeg har givet plastic røret noget
crem/fedt, pakkegarn var ikke så god en idé ;-)

Nå men det er jo en elektronikgruppe, nogen der kan svare på spørgsmålene om
krympeflex?

--
/Infinity

Re: Krympeflex XXL

Køb en rulle entrepenørtape(ikke gaffa) den er klæbende og strækbar, og
har løst tilsvarende problemer for mig, og det holder.

mvh Erik

Re: Krympeflex XXL

... eller en rulle butyl strimmel. dæk med tynd plade og så spændebånd. Det
holder helt tæt.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Re: Krympeflex XXL
ER forklarede:
Hvad er "entrepenørtape" lidt mere præcist forklaret?

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: Krympeflex XXL
En slags bredt isolerbåndslignende produkt, har ikke lige
produktbetegnelsen men lidt ala 3M Scotchrap all weather corrosion
protection tape. Det kan strækkes og gir en vand og lufttæt forsegling.

Har brugt det på afløbet fra håndvasken i badeværelset od det har holdt
i flere år selv selv om jeg har brugt både kaustisk soda og saltsyre i
afløbet.

mvh Erik

Re: Krympeflex XXL
Alternativt, hvad med selvulkaniserende tape:

Set på www.elfa.se

Det må også være lettere at få udenom et rør der er monteret i begge
ender.

Christen

Re: Krympeflex XXL

det her er beregnet til formålet
http://www.vvshandel.dk/shop/rep-klemmer-57007c1.html

mvh
Thorbjørn

Re: Krympeflex XXL

http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product44%8

Det her bruger vi (modelflyvere) bla. til batteripakker, og som "kabinet"
til elektronik der ikke skal veje for meget.

Jeg kender ikke diameteren for jeg mener de 7o mm er fladtrykt, men det må
du jo kunne finde ud af, ellers spørg Søren.

--
Henning

Re: Krympeflex XXL

Kan man heller ikke opnå en vandtæt samling med

Re: Krympeflex XXL

Nej, det har du delvis ret i, men hvis man lægger en stribe smeltelim rundt
om emnet er der faktisk en mulighed for at det bliver tæt.

Jeg ville også helt klart anvende butyltape til sådan en rep, men nu spurgte
Infinity jo specifik til krympeflex til rimelige penge, og jeg gav ham et
link hvor han kan købe 1 meter for 16 kr.

--
Henning

Re: TAK for interessen - Krympeflex XXL

Jeg skylder at sige tak for den store interesse der har været for mit
non-elektronik problem.

Netop fordi det var et non-elektronik problem var jeg lidt tilbageholdende i
at skrive for meget.

Det jeg ikke fik fortalt (godt nok) var at røret går inden under et
køkkenskab. Der er ca 50 cm ind til røret, og der er ca 5 cm plads
over/under og bag røret. Det vil sige ikke ret meget plads og jeg kan kun nå
røret når jeg ligger på siden, og det vil sige med én hånd.

Det umuliggjorde desværre mange af jeres løsningsforslag med omrulning af
krympeflex eller tape. Samlingsdimsen forstod jeg mig ikke rigtig på, så jeg
var tilbage ved udgangspunktet med at sætte en slange udenom samlingen. Det
var i øvrigt en VVS mand der forslog mig den løsning.

Jeg købte krympeflex'en fra Tyskland for 9,5 øvro og gav 12,6 øvro i porto,
lidt over 160kr ialt, tror jeg.
Krympeflexen er 'mit Kleber' med lim! Og iøvigt 60 cm lang.

Jeg fik skilt rørsamlingen og tørrede delene af, tørrede gummipakningen af
og gav den noget tætningsfedt. Jeg fik puttet flexen ind over røret sammen
med to spændebånd. Jeg samlede rørene og trak flexen hen over samlingen
varmede den side jeg kunne komme til op, og da den begyndte at krybe drejede
jeg den 180 grader. Fik det smeltet ordentligt fast. Jeg gav det to stykker
gaffa tape hvor samlebåndene skulle sidde for at de ikke skulle skære i
flexen. De blev skruet stramt på.

Og samlingen er tæt!

Men jeg har sat en lille plastic skål under samlingen, i tilfælde....

--
/Infinity

Re: Krympeflex XXL
Hej

Jeg har tidligere brugt noget krympetape med smeltetape (lim?)
Var godt til at reparere kabler og afløsrør fra håndvask. Kan huske det var
dyrt. Men har ikke købt det siden 1984, så hvor det fåes i dag vides ikke

Gooffy