Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen

Jeg F8%nsker at styre et par non-B&O hF8%jtalere med det triggersignal
som afgives fra et B&O anlE6%gs powerlink udgang sE5%ledes at
hF8%jtalernes indbyggede forstE6%rker tE6%ndes nE5%r jeg tE6%nder for B&O
anlE6%gget.

Triggersignalet er placeret i DIN-stikkets ben 4 og det har ubelastet
en spE6%nding pE5% 5 VDC i forhold til Powerlinkkablets stel. DesvE6%rre
kan triggersignalet ikke levere meget power, jeg fE5%r kun ca. 5 mA ud.

Er der nogen der ved hvordan B&O selv har lF8%st det?

Jeg tE6%nkte at jeg kunne benytte et Solid State RelE6% som jo kan styre
en 220VAC belastning (hF8%jtalerforstE6%rkeren) ved et meget lille
indgangssignal. De SSR som jeg har liggende krE6%ver 25 mA for at
aktivere udgangen.

Er der nogen som har et forslag ???

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen
Hej

[...]

    Søg på MOC3043 de kan klare det med 3mA.

    VH
    Moller

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen
Tak Moller  -  jeg kigger pE5% den...

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen

jamen hvad med at bruge en transistor :-) det kan en BC547 vist klare...

/Rasmus

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen
Han vil nok gerne undgå at have endnu en forsyning bare for at kunne
drive et relæ...
Så jeg ville bruge en opto-kobler og en triac. Så kan B&O udstyret tænde
og slukke for din 220volts forsyning til forstærkeren selv med kun 5mA.

Mvh
   Jan

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen
Hej Jan !

Helt korrekt  - vil gerne undgE5% en strF8%mforsyning. 220VDC
strF8%mforsyningen skal vE6%re helt slukket i stand by......

Har du et forslag til konkrete komponenter?

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen
Her er præcis hvad du skal bruge:
http://info.hobbyengineering.com/specs/DIY-k12.pdf
BT136 er hyldevare hos enhver elektronic pusher. Med hensyn til
opto-kobleren så kan stort set alt bruges så længe at den er beregnet
til at drive en triac.

Mvh
   Jan

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen
Tak Jan

Jeg "renser" opstillingen lidt og smutter forbi Brinck

Re: Kredsløb til styring af 220 VAC - Bang og Olufsen

sikkert.. men mon ikke B&O har brugt en simpel transistorløsning... tvivler
på at der er helt slukket for deres højttalere når anlægget er i stand-by...

/Rasmus

Site Timeline