Kontaktspray

Hej gruppe
Jeg er den lykkelige ejer af en Technics Amplifer SU-8844 af ældre dato.
Bruger den ikke så ofte, og har nu problemer med knas på den ene kanal. Jeg
formoder den trænger til lidt kontaktspray i volumeknappen og input/rec
selectorknapperne. Kan det løse problemet, og kan jeg spraye udefra efter at
have trukket knapperne af???

På forhånd tak...

Lars Thorborg

Re: Kontaktspray

Formentlig. Måske kommer det igen.
Lidt afhængig af hvad årsagen er og om du får skyllet løs skidt og snavs ud
også. Nogle gange holder det rigtig godt, andre ikke. Det afhænger helt af
om problemet skyldes skidt eller slid.

Bøh...

Nej, du skal have låget af forstærkeren så du kan komme til at sprøjte ind i
en lille åbning i kontakterne/potentiometrene,

Mvh
Morten

Re: Kontaktspray

Næppe. Kontaktspray kan ikke løse flere problemer end "volumenmassage"*
kan. Til gengæld kan sprayen indføre nye problemer.

* Volumenmassage = en milliard million gange frem og tilbage med
knapperne

Re: Kontaktspray

Det er selvf. Derfor kontakt sp er opfundet, fordi det ikke skal virke. Jeg
synes også det er noget lort, på de mange apparater jeg har brugt det på i
gennem tiden og som virker upåklageligt endnu?

Re: Kontaktspray

"jens_a 3060 NSJ" <jens_a.jens(snabel bøf)forum(prik)dk> skrev i en
Det er vel et definitionsspørgsmål? Jeg har da også brugt kontaktorens
gennem årerne uden bivirkninger, men kan det klares som anbefalet, er det jo
det bedste, samtidig med, at man slipper for at skille spillen ad.
Karsten H. (7870)
Re: Kontaktspray

Det jo det! Og virker det ikke efter kontaktrens, ja så skal de jo skiftes
alligevel, så jeg mener det er vær at prøve at bruge!
Mvh Jens

Re: Kontaktspray

det må være en langtidsholdbar dåse du så har fået fat på

( reparation på dåse du'r ikke )

--
Jan_stevns

Re: Kontaktspray

klip....

Hmmm Hvad sker der for dig?

Re: Kontaktspray

ingenting - jeg har længe lært at kontaktrens etc , også kaldet
"reparation på dåse" ikke holder i længden
--
Jan_stevns

Re: Kontaktspray

Nåh ok, jamen så skal potmeter/kontakt skiftes alligevel som jeg skriver, så
det skader ingen steder at prøve det!

Re: Kontaktspray

Det har du da ret i - jeg synes bare det er spild af god tid ;) - men
hvo intet vover...
--
Jan_stevns

Re: Kontaktspray

Som en million andre ting - ja.

Men hvorfor puste spray ind, når den gratis "volumenmassage" kan klare
ærterne?

Re: Kontaktspray

Manuel massage af både potmetre, drejeomskiftere og trykknapper.
Kontaktspray skal helst undgås da det medfører yderligere problemer. Det
snavs, der løsnes, blader sig udmærket med sprayvæsken og danner et
glimragende slibemiddel - og nej, du kan ikke hverken rense eller spraye
kontakter og pot.meterbaner ude fra - altså i første omgang almindelig
massage til knaseriet ophører.
Karsten H. (7870)
Re: Kontaktspray
Hej Alle

Tak for svarene -

Jeg forsøger at holde liv i knapperne med mauel massage i føste omgang ,
dernæst spray og sidst udskiftning, hvis man stadig kan få den repareret.

--
Hilsen Lars Thorborg

ISIS - Bianca 28 - Frederikssund

Re: Kontaktspray

Spray hjælper ikke mere end "massage".

Det er bare lettere med spray, men så kommer fejlen også hurtigere igen.