Konstantantråd

Er der nogen der ved hvor i dk der kan købes konstantantråd i ca. 0,6 til 1
mm. tykkelse.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

1

Hej Peter

Jeg har købt flere tykkelse også 1mm. hos http://brinck.dk

Mvh. Uffe Ravn

Re: Konstantantråd
Hej Peter

1

http://www.vejle-rc.dk har mange størrelser.

Det store udvalg finder du hos Monacor.

Mvh Max

Re: Konstantantråd
Hej

Tak for hjelpen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Prøv at kikke hos
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showGroup=1&subGroup=KONSTANTANTR%C5D-MV

Re: Konstantantråd

Dem havde jeg også fundet, men det er ikke et sted jeg normalt handler og
har ikke konto hos dem, så det bliver sidste udvej.
Jeg vil helst samle mine indkøb, så det hele ikke går op i porto og
administration.

Re: Konstantantråd
Hej Allan

Handel bare lidt hos RC-Vejle, så får du automatisk en konto
hos dem så alt du skel betale er lidt porto, de er nemlig rigtig
gode til småting dernede.

Re: Konstantantråd

Du skrev at du handlede hos Farnell ????

Samtidig vil du helt ikke betele for meget.

Re: Konstantantråd

Hold nu lige op.

1. Jeg skal bruge et par meter konstantantråd. Det virker dybt tåbeligt at
bestille så lidt hos en leverandør jeg eller ikke handler hos, og det gælder
for begge parter.
Det koster mig langt mere i porto og Vejle RC´s udgifter til at pakke og
fakturere mig overstiger langt deres avance på tråden.

2. Vejle RC kan ikke levere ret meget af hvad jeg ellers bruger, så jeg er
tvunget til at handle mere end et sted => ekstra papirarbejde med flere
betalinger og flere faktura der skal bogføres.

Man kan tydeligt hører at du ikke er selvstændig erhvervsdrivende eller for
den sags skyld sidder i indkøbsafdelingen eller kreditorbogholderiet på din
arbejdsplads ;o)

Re: Konstantantråd
Hej Allan

Det er vel vigtigt at få varen, betalingen og den slags er
da det mindste problem.

Re: Konstantantråd

Næh.

1. De har varen du skal bruge.

2. Ved du da, hvad det koster dig at købe varen hos Vejle RC - herunder
gebyrer og porto?

Er det ngoet du skal bruge 1 gang, eller 1000 gange?

Du kunne jo starte ud med at fortælle de relevante oplysninger!

Nå - det er du så sikker på?
Tjah, jeg køber rationelt ind - altså hvor varen er billigst at få (incl
porto og gebyrer)og hvor betaling ikke er besværligt. Nogen gange
oprettes kreditoren ikke og jeg laver kontant betaling - specielt på
småvarer........

Re: Konstantantråd

Du kunne så passende starte med at læse hvad der spørges om.

Jeg har ikke spurgt hvem der kan levere konstantantråd (jeg kan godt selv
bruge Google). Jeg spurgte derimod om konstantantråd evt. sælges under en
anden betegnelse, da det undre mig at jeg ikke kan finde det hos nogen af de
store leverandører som jeg normalt handler hos. Indtil videre er det kun
KHJ, der har svaret på det der spørges om.

Re: Konstantantråd

Du mente at du var skrap til google?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=konstantantr%C3%A5d&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq =

5. link giver dig svaret:
http://da.wikipedia.org/wiki/Elektrisk_modstand_ (elektronisk_komponent)

Jeg undskylder mange gange, jeg svarede blot på et indlæg i en tråd,
hvor du selv skrev om priser og forsendelse.

Re: Konstantantråd

Det behøver du ikke, jeg syntes blot din kommentar om hvad jeg vil/ikke vil
betale var lidt uforskammet, det samme gælder din kommentar om at jeg jo
kunne "starte ud med at fortælle de relevante oplysninger" når du svarer på
noget helt andet end der spørges om.
Det er ikke altid prisen er den eneste parameter, der spiller ind når der
vælges leverandør.

Re: Konstantantråd

Nu vil jeg altså godt lige tage Klaus i forsvar.

M.h.t. ydeligere oplysniner menes helt sikkert kun, i hvilke mængder,
dimensioner og hvor ofte, du skulle bruge det. Det kræver ikke mange måneder
for en lærling i en indkøbsafdeling eller som selvstænding at kunne
producere de oplysninger, der er essentielle for et optimalt råd - excl.
eller incl. porto, som du efterlyste.

Google gav desuden så mange hits, at det ikke kræver de helt store evner at
læse indenad de løsningsmuligheder, der findes.

Der er immerweg forskel på, om du skal skal bruge manganinstave i 6 mm
tykkelse svejst ind i dertil egnede kobbetrvinkelskinner til at producere
shunts i f.eks. 250 A.-klassen eller du blot lige skal have ½ m., 0,5 tråd
til et enkeltstående project. En stump, nogen af os måske allerede havde
liggende i skuffen, men igen så er der jo det tilbagevendende spørgsmål -
incl. eller excl. porto og "samlede" indkøb.

Og hvis det, som man umiddelbart kan få indtrykket af af dit sidste indlæg,
drejer sig om så store mængder - og alligevel ikke i relation til den
åbenlyse betydning af portoomkostninger, så burde du i dig selv være så
dygtig en indkøber med så tilstrækkeligt stort varekendskab til, at din
forespørgsel her i NG er overflødig.

Men selvfølgelig. Jeg kan have misforstået hele situationen. Jeg har trods
alt kun være i branchen - både som ansat og med egen virksomhed igennem de
sidste 45 år.

Som jeg opfatter det, så beskæftiger du dig ikke med små problemer - du
puster dem op først.:-)
Karsten H. (7870)
Re: Konstantantråd

Det var en ordentlig smørre.
Jeg stiller et ganske enkelt spørgsmål, nemlig om konstantantråd sælges
under andre betegnelser.

Det er ok at nogen giver hints til hvor man ellers kan købe konstantantråd,
selv om det ikke var spørgsmålet, men Klaus er temmelig ubehøvlet med sine
kommentarer om hvad jeg vil/ikke vil betale for varen, samt "starte ud med
at fortælle de relevante oplysninger", selv om han svarer på noget helt
andet end der spørges om
Det er åbenbart den måde Klaus har valgt at kommunikerer på, for jeg kan i
en anden tråd se at han i går også svarer en spørger med "du er for nærig"
på et spørgsmål om hvorfor en scartfordeler ikke virker. Et rigtig "flot"
svar i en gruppe, der handler om teknik.

Re: Konstantantråd
On Wed, 1 Apr 2009 12:07:22 +0200, "Allan Soerensen"

Du kan (heller) ikke styre hvorledes en tråd i en nyhedsgruppe
udvikler sig, mange forsøger og det er ikke lykkedes dem endnu.

Der er mange måder at svare på et givent spørgsmål, uanset om du måtte
mene at det kan besvares kort og klart med "ja" eller "nej".

Du kunne i fremtiden blot undlade at besvare/kommenterer indlæg du
finder upassende, man er ikke forpligtet til at besvare alt, heller
ikke selv om man er ophavsmand til en tråd.

/Hans

Re: Konstantantråd

Korrekt, og jeg har heller ingen intention om styrer hvordan en tråd
udvikler sig, men jeg har en forventning om at der bliver svaret i en
ordentlig tone.

Rigtigt, men nu er vi i en teknik gruppe, så jeg finder igen svaret fra
Klaus flabet og provokerende. Manden spørger om *hvorfor* det ikke virker og
får som svar at han er for nærrig. Hvor er den tekniske forklaring?

Rigtigt, men nu har den måde Klaus svarer på her i gruppen længe irriteret
mig.

Re: Konstantantråd
On Wed, 1 Apr 2009 12:33:29 +0200, "Allan Soerensen"

Den eneste man med rigmelighed kan stille den slags krav til er en
selv.
Holder man selv en sober tone og lader vær med at afspore debatten
(sådan som vi nu er i gang med) er man med til at højne kvaliteten af
gruppen.

Der menes at der er købt for billig kvalitet og derfor virker det
ikke.

I alle former for debat forekommer der indlæg der er mere eller mindre
relevante, ligeså i samtale mellem mennesker. Folk debaterer udfra det
sted de nu engang står, nogle står i lort til knæene, andre går fint
rundt på høje hæle i guldsko. Vi deltager alle med forskellige
forudsætninger.

Som jeg skrev "undlade at besvare/kommenterer indlæg du finder
upassende", simpelt og meget enkelt. Alternativt så besvar en gang og
stop der.

/Hans

Re: Konstantantråd

Når du nu skal være belærende, hvad indeholder dit spørgsmål af teknik?
Så vidt jeg kan se, handler det absolut kun om hvor man kan købe
konstantantråd, og det har vel ikke så meget med teknik at gøre, vel?

/Hauge

Site Timeline