Komponent"pusher" i Ålborg?

Hej ng.

Jeg ville lige høre om ikke der var nogen der kender en elektronikforretning
i Ålborg eller umiddelbar nærhed, hvor man ikke, som hos RC-elektronik
bliver mødt med kommentaren: "Jeg sælger ikke MOSFET transistorere her, alle
dem der bruger dem er studerende ved AUC - og de køber dem der...".

Jeg er endda villig til at køre helt til Nørresundby hvis det skulle være
;-)

Mvh
//zigge

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

Hmm.. Vi kan da ikke købe komponenter på universitetet, kun låne dem.
Hvis vi spørger om køb, så henviser de os til RC.

Bestil ved f.eks. el-supply.dk. De har gode priser og er hurtige. Selvom du
ikke skal have så meget, så kan det hurtigt betale sig frem for RC, som
tager sig godt betalt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

Nnnnja, det er passer jo ikke helt. Det muligt at købe lidt af hvert
hos poly teknisk radio gruppe på fredrik bajers vej 7.

Hilsen Mikkel

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

Ja, oprindeligt havde de elektronik, men efterhånden er det kun edb-udstyr
man kan købe der.
Det er meget begrænset hvad de har af elektronik. Man kan nok få en 7805
spændingsregulator el. lign, men meget mere eksotisk bliver det ikke.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

Det er rigtigt at vi ikke har særligt mange ting på lager - men vi kan
som alle andre bestille det vi ikke har.
Men det er selvfølgelig kun for studerende og ansatte ved AAU og det
inkluderer desværre ikke alle.

Mvh.
Jens Åge Holm
Polyteknisk Radiogruppe

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

elektronikforretning
alle

RCE er nok eneste option her i byen, men han plejer at være flink til at
skaffe stumper hjem på bestilling....

Alternativt kan du faktisk handle hos www.rs-components.dk som privatperson
( pr. efterkrav )..

Hvis det er noget specifikt du mangler, så råb lige op/smid en mail.. Det
kan være jeg kan finde det i gemmerne.. Alternativt bestiller jeg med jævne
mellemrum fra RS, så der er også mulighed for at få stumperne helt til
Aalborg..

mvh

/peter
peter@#naeslund.dk ( fjern # fra adressen )

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

privatperson
jævne

Tak for linket Peter, jeg har tilføjet dig i mit Adressekartotek - så det
kan godt være at du får post en af dagene :-)

Mvh
//zigge

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?
elektronikforretning
alle

http://www.pc-elektronik.dk/shop/ Mon ikke han har det du søger.

Han ligger dog i brønderslev men det er da heller ikke langt væk.

Morten

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

meddelelse

Per Christensen er faktisk min gamle nabo :-) Og når man er vandt til hans
priser og gode service er RC i Ålborg jo noget af en omvæltning... Eneste
klagepunkt ved PC-Elektronik er hans hjemmeside, som ikke er for børn og
nybegyndere, men han har jo også kun for nyligt opgraderet sin 486 til en
tidssvarende computer. Her er RC's hjemmeside meget mere prof. at surfe på.
Men jeg kender ikke firmaet så andet kan jeg ikke sige endnu.
Til gengæld køre Per på posthuset med forsendelser to gange om dagen for at
kunderne kan have deres komponenter hurtigt (og så til den pris!) - En mand
der er værd at handle med!
Jeg håbede blot at der var andre muligheder i en større by som Ålborg end en
elendigt drevet butik med uhyrlige priser.

Mvh
//zigge

Re: Komponent"pusher" i Ålborg?

en

Hmm... Jeg har nu ellers været meget glad ved at handle nede hos RCE ( har
handlet der de sidste 10-15 år ).. Erfaringen viser at han har de gængse
stumper hvis man skal lave fusk, men skal du rode med HF eller
mikroprocessorer er det et problem.. Jeg handler det meste hos ham, men
bestiller de eksotiske stumper hos RS, som heller ikke er fandens billige,
men de har et lidt bredere sortiment hvis man er til de eksotiske
stumper....

Nu ved jeg ikke lige hvilke priser du mener er uhyrlige, men tænk lige over
at f.eks RS også har ekspeditionsgebyrer mv..

mvh

/p

Site Timeline