Kenwood LS-1000

Jeg har arvet sådan et sæt.
Det er højttalere - 2 vejs, bsarefleks.
Den ene af dem, spiller så ikke noget diskant. Umiddelbart kan jeg
huske anlægget de hørte til, kunne levere 40W og højttalerne kan tåle
60W. Så den brude ikke være brændt af.
HAr pillet den skilt ad - dvs. taget diskanten ud, og holder jeg
udgangen direkte på diskantens kanaler, spiller den fint med.
Altså er problemet i delefiltret.
Og det er så problemet.
Nogen der kender til det?
Der er spoler rundt om pakket ind i rockwool, 3 lytter (bipolære 6.8uF
600V), (i hvert fald een) 10W modstand, og et potmeter (kan dæmpe
diskanten).
Jeg har ikke diagram.
Kan lægge nogle billeder ud, når jeg finder mit kamera (er midt i noget
flytning...).

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Kenwood LS-1000

Så ville jeg gå efter løse forbindelser i delefiltret, og ihvertfald
sikre mig at potmetret virker (1 million gange frem og tilbage med
potmetret).

Re: Kenwood LS-1000
Klaus D. Mikkelsen:

OK - tak for input.
Har revet og flået i det meste, og det gør ingen forskel - og ingenting
"kom af" ;-)

Til gengæld, bliver jeg så nødt til at korrigere mig selv. Når signalet
tilføres teminalerne på diskantenheden, spiller enheden godt nok
diskant - men det er bashøjttaleren der siger noget - diskantenheden er
aldeles tavs...
Så det er en ny, hvis en sådan kan findes. Ellers skrotbunken.
TRIO
NF-0099
8ohm
TD#-0099-00
Ingenting på Google - nogen der evt. ved hvor man kan hitte sådan een -
evt en erstatnng?
http://bbsorensen.com/HT/ht1.jpg
http://bbsorensen.com/HT/ht2.jpg
http://bbsorensen.com/HT/ht3.jpg

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Kenwood LS-1000
Hej.

Tab nu ikke modet. Du kan sandsynligvis bruge en vilkårlig diskantenhed med
ca. samme impedans, hvis den ellers passer så nogenlunde i fysisk størrelse.
Det har jeg selv erfaret adskillige gange efter at have fået rådet af en
"prof". Som regel har jeg ikke kunnet høre nævneværdig forskel på den
originale kasse og den fiksede efterfølgende - sikkert pga at det ikke har
været virkelig high end grej. Og det er LS-1000 bestemt heller ikke.

Good luck.

Mvh
Boje

Re: Kenwood LS-1000

Det er lige netop sådan en sammensætning der kan tage livet af en
diskant. Forstærkeren bliver skruet godt op, den kan ikke følge med, den
begynder at klippe signalet.
Når en forstærker "klipper" signalet, opstår der nogle meget
højfrekvente energier, og det kan nemt tage pusten fra en diskant.
Hurtig hovedregning og tommelfingerregler, på en 60W højttaler giver
omkring 6-8W drifteffekt til diskanten. Så er der lidt tab i
delefiltret, så du er nemt nede på at diskanten kun er beregnet til 4-5W.
Så skal der ikke meget til.

Mvh
Martin

Site Timeline