Kan det laves?

Hej!

Jeg har lige købt en helt ny videomaskine-en prosonic
Når jeg har lavet en optagelse af et program
kan jeg ikke se det,fordi billedet flimrer.(?)
Den har fungeret fint i en måned men nu strjker den.
Jeg har tjekket og købt nye videobånd,
for at se om det var båndene det var galt med.
Det sjove er at jeg sagtens kan se de videoer,jeg
optog før det gik galt med videoen.
Jeg har garantibeviset,men jeg vil lige spørge om
det kan fixes herinde?
Thanx:)

Mvh I8NY
"Dare you question my integretorr?!"Cartman
www.destruktion.dk

Re: Kan det laves?

Det ville være idioti at pille ved den selv, når der stadigvæk er garanti
på den.
Ned til service med den og husk at få tilbageleveringsdatoen skrevet på
garantibeviset (så garantien bliver forlænget).

--
Venlig hilsen,
Søren

...så garantien bliver forlænget ???
Kan du forklare nærmere ?

Kenneth

Re: Kan det laves?

Der gælder samme regler for en reperation som for et nyt produkt. Dvs.
hvis du af en eller anden grund får sat en ny motor i din 8 mnd. gamle
vaskemaskine, er der stadig 2 års garanti på motoren, men kun 16 mnd
tilbage på resten af maskinen.

- Lars

Re: Kan det laves?

Ligeledes kan man forlange at få reklamationstiden forlænget med den tid
det tager at få lavet tingene.

Og husk nu på at der ikke findes noget der hedder garanti i købeloven,
det hedder reklamationsret. Hvis man ser ordet garanti, ja så har man
krav på at få en skriftlig erklæring på hvad sælgeren mener med garanti,
og for at må bruge ordet garanti, ja så skal han stille dig væsentligt
bedre end købeloven gør.

Mvh Max

Re: Kan det laves?
Hej NG

En lille mente, hvis videomaskinen laver samme fejl igen (det skal være
samme fejl ud fra kundesynspunkt) er det forældelses fristen af 1900 et
eller andet der træder i kraft, altså 5 år fra reparation.
MVH Erling

Re: Kan det laves?

Surt for dem der laver TV, jeg husker fra min tid på skolebænken at mange
fejl giver "intet billede"
Og nu høre jeg så til dem der reparere forstærkere, de fleste af dem kommer
ind med "ingen lyd" da protectionkredsløbet lukker ned for udgangen hvis der
er fejl i forstærkeren. Jeg havde en i dag hvor det var inputvælgeren der
var defekt, men en blæst udgang (som er væsentlig dyre at lave) ville give
den samme oplevelse for kunden.

Det der står i brancheforeningens vejledning til købeloven er at det skal
være samme fejl, ikke kun samme fejlbeskrivelse.

Kenneth

Re: Kan det laves?
desværre er det som jeg har beskrevet iflg, forbrugerstyrelsen, da kunden
ikke kan se forskel på om det er det ene aller det andet der er stået af,
men kun at fejlen er den samme.
Eks. en video laver båndsalat, dette kan der være mange grunde til, men hvis
videoen bliver repareret for dette, er det 5 års forældelses frist på denne
fejl.
Jeg har efterfølgende spurgt en der er anstat som sælger i tv branchen om
han kendte til denne regel, og det gjorde han men havde også fået besked på
at der ikke var mange forbruger der kendte til den og derfor skulle der ikke
reklameres for denne.
Vi kan ikke diskutere rigtigheden i reglen om den skal bruges ved
reparationer da vi alle ved at fejlen højst tænkelig vil opstå igen.

MVH Erling
kommer
der

Site Timeline