Kamera afbrændt?

Hej NG!

Jeg har en Canon Powershot A400, som jeg er 'kommet til' at vende
batterierne forkert i.
Nu kan jeg ikke starte den mere! Ved at måle strømforbruget kan jeg se, at
dens forbrug, når jeg holder tændknapen ind,  ikke overstiger 1 uA.

Er der nogen, der har erfaring med den slags?
Er elektroniken død?
Er der en sikring i sådan en tingest?

Mvh Kurt

Re: Kamera afbr�ndt?

Det lyder ikke for godt.
Normalt er digitalkameraer jo sikret mod at man kan vende batterierne
forkert, jeg kender dog ikke din model.
SpC3%B8rgsmC3%A5let er om batteriet er blevet beskadiget, hvis det er mul=
igt
at vende det forkert. Er der nok spC3%A6nding pC3%A5 batteriet?

Hilsen Kim

Re: Kamera afbr?ndt?

Kameraet tager AA-batterier og der medfølger alkaline.

Jesper Poulsen

Re: Kamera afbr?ndt?

Ja, sE5% kan man jo vende dem forkert. Medden mulighed E5%ben havde jeg
nok ventet en fejlpolariseringssikring internt i kameraet, men det ser
der ikke ud til at have vE6%ret.

Hilsen Kim

Re: Kamera afbr?ndt?

Nu er jeg ejer af et A620 - der kan man godt vende batterierne forkert,
men de kan ikke få forbindelse - det er der sikret mod rent mekanisk.