Jernklorid

Hej NG

Er der et sted i Aalborg, hvor man kan købe "jernklorid" til en fornuftig
pris...?

Jens

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Jernklorid

Hej..
prøv den lokale MATAS det er der jeg
plejer at købe..
m.v.h Claus  / oz1lqb

Re: Jernklorid
Hvad bruger i det til om man må spørge?

Re: Jernklorid

Det har en evne til at korrodere kobber, i en sådan grad, at det kan
bruges til at ætse print med. Mange foretrækker at bruge
Dinatriumperoxidisulfat (Na2S2O8), som går under handelsnavnet
finætsekrystal, da det er mere renligt at arbejde med.

Bo //

Re: Jernklorid

Det opløses i varmt vand , og bruges til at ætse printplader.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Jernklorid
Du havde fuldstændig ret, de havde det, men om prisen var fornuftig....hmmmm
Jeg takker.

Jens

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Jernklorid
Hej Jens

Med hensyn til prisen, ja så tager

http://www.el-supply.dk 48 kr/kg

http://www.eekit.dk 70 kr/kg

http://www.vejle-rc.dk 52 kr/kg

http://www.lautronic-online.dk 40 kr/kg

Bare for at nævne et par stykker. Som man kan ser er der
stor spredning og der er også store rabatter at hente hvis
man køber flere kilogram ad gangen.

Mvh Max

Re: Jernklorid
Hej Max

Jeg havde fundet flere på nettet, men prisen ender jo nok alligevel med det
samme som hos matas ( 125kr/kg ) når det
danske postvæsen også skal have lidt smør på brødet.
Og hos matas skulle jeg ikke vente, det var lagervare...og jeg kunne komme
videre med mit eksperiment, normalt bruger jeg ikke
jernklorid, da jeg syntes det er lidt besværligt at bruge, og så kan det
godt svine en del...men hvad gør man ikke for blive lidt klogere....hmmm

Jens

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Jernklorid
Hej Jens

Når du har travlt, så kan du jo bruge denne metode :)

Man kan bruge en skrap metode, man bruger 1 del vand, 1 del
30% saltsyre og 1 del 30% brintoverilte. Blander det, husk at
hælde syren i til sidst, bruger en plastikskål, og det hele skal
foregå udenfor i meget ventilerede omgivelser. Det tager 20
sekunder at ætse et print på den måde og det virker selv
i 10 graders frost.

Men pas på helbredet og der er også problemer med restafaldet.

Re: Jernklorid
Hej Max

Det er normalt også det jeg bruger, men jeg havde problemer med meget
underætsning, så derfor ville jeg prøve et alternativ.
Udfaldet var også lidt bedre, men ikke godt nok endnu.
http://techref.massmind.org/techref/pcb/etch/directinkjetresist.htm

Mvh. Jens

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Jernklorid