Ipaq strøm

Jeg har lige fået en Ipaq 4150. :-)

Jeg har en anden lader (til en bluetooth fortuna GPS) hvorpå der står :
Output : 5,0 Vdc, 1,0A, 5,0W (MAX)

på Ipaq'ens lader står der : Output : 5V - 2A
Kan jeg bruge GPS laderen på Ipaq'en også ?

Mvh

Re: Ipaq strøm
GPS'ens strømforsyning leverer blot 1A hvorimod iPAQ'ens leverer 2A - men se om
det ikke er nok (forsøg med noget krævende
videoafspilning eller lignende på iPAQ'en for at checke stabiliteten) - det er i
hvertfald ikke for meget :-)

Jakob

Re: Ipaq strøm

Den levrer jo 1A mindre, men jeg turde godt prøve - du skal bare holde øje
med om den bliver alt for varm, du kunne jo også sætte et multimeter i serie
med forsyningen for at måle strømmen..

Mvh
Stampe

Re: Ipaq strøm
serie

Det ville jeg heller ikke være så bekymret for.
Du skal selvfølgelig først og fremmest sørge for at polariteten er rigtig,
men det går jeg ud fra at du har styr på.

Hvis den lader du har til din GPS er af switch-mode typen (er den nok, men
er normalt kendetegnet ved at den er meget lettere end almindelige jernkerne
transformatore), har den per automatik en indbygget strømbegrænser, da man
ikke kan lave dem anderledes.

Jeg har desuden set nogen modificere en iPAQ cradle til at få strøm fra USB
porten og den kan kun levere 0,5 ampere, og er strømbegrænset.

Med hensyn til om den kan levere strøm nok til iPAQ'en er jeg ikke itvivl.
iPaq'en kan vel køre min. 5 timer på batteriet og batteriet er nok ikke mere
end max. 1000mAh, det giver et strømforbrug på 1000 / 5 = 200mA.
Men den vil jo nok være noget længere tid om at lade batteriet op.

/Morten

Re: Ipaq strøm

Mon ikke det går, jeg har et kombineret usb sync og strøm kabel til min
iPaq - og det fungerer upåklageligt selvom usb'en max kan aflevere 500mA.

Evt. kan du købe et sådant kabel - så har du nemlig et stik der passer
på iPaq'en - og skal ikke tænke så meget på at lodde det stik (for det
er noget vældigt småtteri). :-)

--
-jens

Re: Ipaq strøm

Bortset fra at PDA'en er Fujitsu-Siemens Pocket LOOX, så er det det
setup jeg har. Jeg har købt en passiv USB hub som jeg sætter i
cigarettænderstikket. I hub'en sætter jeg så kablerne til GPS'en og
PDA'en. Det er testet over et par hundrede kilometer og det virker
uden problemer.

Ebbe

Re: Ipaq strøm

Så er det jo ikke en passiv hub, hvis den sluttes til cigarettænderen ;)

/Morten

x-post ....
Hvorfor ikke bare holde sig til en gruppe ?

Mvh Thostrup

Re: x-post ....
Fordi det vel har relevans alle 3 steder, selvom jeg måske ville have begrænset
mig til 2 grupper.

Jakob

Site Timeline