ihc sender/modtager til pc

Når min
firewall-mailserver-telefonserver-printerserver-filserver-backupserver-maskine
alligevel kører 24/7, kan man så ikke lade den være ihc-controller også?

Det kunne da være smart, hvis man kunne få en sender/modtager til at
plugge i pc'en med USB, og så lade pc'en styre kontakter og lamper.

Så man ikke skulle købe en ihc-wireless controller og visual-programmet
til knap 6300kr

Leif

Re: ihc sender/modtager til pc

Hej Leif

Det tror jeg desvE6%rre ikke du kan, og tror heller ikke Lauritz Knudsen
har tE6%nkte sig at lave sE5%dan en modtager/program.

Det eneste du kan er at kF8%be en controller, og tilslutte den til dit
netvE6%rk, sE5% den kan fjernstyres via computeren/internettet.

Mvh
LE6%rlingen

Re: ihc sender/modtager til pc

Tjo..

Som denne?
http://www.dontronics-shop.com/top16-usb-io-module.html

Alternativt kunne du kigge på en adaptor til MODBUS. Her fås en mængde I/O
moduler, der kan kobles på. Der må findes noget PLC-lignende software, der
kan kommunikere med bussen.

Jeg har en industri-PLC til at køre derhjemme. Det er efter min mening det
eneste rigtige :-)
http://www.unitronics.com/Series.aspx?Page=Vision350

Der er flere fordele ved at bruge industrielt grej. For det første er det
lavet til kontinuerlig drift. Jeg ville blive sindssyg, hvis lyset slukkede,
hver gang jeg skulle f.eks. genstarte PC'en. For det andet er
programmeringsværktøjerne gennemførte og professionelle. For det tredie er
programmeringsmulighederne langt mere fleksible end IHC - hvis man har behov
for det. Langt de fleste IHC'er bliver vel i bund og grund kun brugt som
kiprelæer?? :-)

Til gengæld kunne man sagtens lave et blæret brugerinterface, der er PC
baseret. Min Unitronics har en webserver indbygget, der kan sende data til
en hjemmeside. Det er noget jeg skal i gang med at rode med.

Unitronic's laddersoftware er i øvrigt gratis.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Re: ihc sender/modtager til pc

Den er godt nok lE6%kker, sikke en dejlig home control styring man kan
lave med den.

--
Christian

Re: ihc sender/modtager til pc

Og hvordan sætter man relæer til ens el-system er distribueret på 6-8
positioner på loftet - og når de sidder 30 meter væk?

Og hvilke relæer kan man få som er godkendt til 230V koblet op på en
rs485 bus?

Og hvad bliver den samlede pris så? Og hvad koster Vision350? Og ikke
mindst hvor kan man købe den?

- Preben

Re: ihc sender/modtager til pc

SE5% skal du jo bare lede lidt rundt efter protokollen, eller jeg kan
lE6%gge det jeg har pE5% min server sE5% du kan hente det.
Det er ca. 65 MB i alt. Men meget af det er programmer, sE5% man kan
nF8%jes med mindre.
Jeg kan lave en pakket fil med noget Linux source kode, nogle pdf'ere
med protokollen og diverse anden dokumentation hvis det har interesse.

--
Christian

Re: ihc sender/modtager til pc
Helt enig, men det er ikke i LK's interesse og den trådløse dataprotokol
de har valgt gør det svært at koble 3.parts udstyr på.

4.949 hos f.eks. www.billigihc.dk. Programmet er gratis.

Søren Rønsberg

Re: ihc sender/modtager til pc

Den er vist ret meget lig ZigBee.

Men sourcekode eksempler og protokol er gratis.....

--
Christian

Site Timeline