ID af SMD Diode

Hej gruppe.

Jeg sidder med et print jeg gerne vil "kopiere" over i min egen
applikation - udelukkende til privat brug, og ikke til salg.

Jeg har kontaktet konstruktøren af printet, og han vil ikke ud med hvad
type dioden er, så jeg må prøve her.

Der er tale om en ensretter diode på udgangen af en 300 KHz switchtrafo
med Ca. 200V DC ud.

Dioden er fra ST og bærer disse markeringer (ud fra hvad jeg kan læse af
den dårligt lasergraverede tekst)

ST e3 VU
   HR6
    GP815

Iflg. denne side, så er det partnummeret der står i midten:

http://kortlink.dk/seagate/9rt2

Huset er 2,8mm bredt og 4,17mm langt - jeg kan ikke lige komme på hvad
hustypen hedder.

Konstruktøren svarede tilbage på spørgsmålet med hvad type diode det er,
at det ikke er en Schottky, siden at den ikke kan klare de 500V spidser
der er på udgangen af trafoen.

Jeg har rodet rundt i ST's produkselector, og jeg kan skisme ikke finde
noget der ligner....

// Per.

Re: ID af SMD Diode

<KLIIIIIIIIIIP>

Hmm, det må være et SMA-hus, eller DO-214 som det også kaldes.

Jeg er muligvis på sporet af dioden, kunne det være denne ?

http://kortlink.dk/datasheetcatalog/9rt5

Dog er databladet lidt usikkert, da der på tabellen på side 1 står, at
den findes med markeringerne HR6 samt BR6

Og på sidste side, står der at den hedder AR6 samt BR6..

Men det er jo ikke første gang at jeg har spottet åbenlyse fejl i et
datablad....

// Per.

Re: ID af SMD Diode

jeg prF8%vede STs productselector; ultrafast rectifier, Vrrm >500, SMA
hus
fandt et produkt nummer der var noget med 6 og R

http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/TECHNICAL_LITERATURE/DAT=
ASHEET/CD00005135.pdf
under ordering information STTH1R06A har marking "HR6"

-Lasse

Site Timeline