Hvor lang tid skal batterier lades?

Hej,

En af mine venner har lige købt bærbar computer. Straks da han har sat den
til at lade, kommer en anden farende og fortæller at han endelig ikke må
tænde den i de næste 24 timer fordi batteriet skal lades HELT op - faktisk
have en overdosis af strøm.
Kan det nu være rigtigt? For jeg tror ikke på det.
Var det ikke i "gamle" dage at man måtte tage sådanne forholdsregler?
De batteripakker der bliver brugt idag, har jo kredsløb til at kontrollere
både op og afladning af pakken. Når så batteriet er klar efter ca. tre
timer, bliver ladeprocessen da afbrudt. Hvorfor så vente de resterende 21
timer?

Well, ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Jonas Jalling
Re: Hvor lang tid skal batterier lades?

RTFM

Der står det !

Re: Hvor lang tid skal batterier lades?
Ja, du har ret. Og det havde jeg også - fino.

Jonas Jalling
Re: Hvor lang tid skal batterier lades?
Ja, men hvor mange ser i den!!! Førstnår alt svigter åbnes den
--
  Calle.

Re: Hvor lang tid skal batterier lades?
Min erfaring med nye batterier er at de skal have klø fra dag 1. almindelige
fine li-ion/polymer batterier skal lades helt op det tager teoretisk 1 time.
men oftest mere. helt op mod 4 timer har jeg oplevet. så kan de køres ned
til omkring 40% og så kan man starte forfra.

Site Timeline