Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledning en til opladeren til en bærbar computer - Page 2

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Har du selv nogle praktisk erfaring med EMI/EMC  ?

mvh
JBH

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej JBH

Ja, praktisk erfaring. Har lavet masser af både EU og UL godkendelser
i samarbejde med Nemko, Demko, UL, Jysk EMC lab, Delta og så vidre.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Fint, kan du så ikke delagtiggøre os andre i hvorfor producenten har
monteret den.  Er det lednings eller luftbårent ud/indstråling  eller er det
aht burst eller måske et krav i en standard, som er årsag til den er
monteret ?

mvh
JBH

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej JBH

Hvis du nu læste hvad andre skrev i tråden, ja så kendte
du allerede svaret.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Kom nu med svaret, istedet for at vige uden om.

mvh
JBH

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej JBH

Nej, du kan begynde at læse indlægene i debatten
istedet for at komme med dårlige forslag.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Dem har jeg såmænd læst, nu venter jeg bare svaret fra dig..

mvh
JBH

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej JBH

Så har du jo fået svaret.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvolts ledningen til opladeren til en bærbar computer

Til Max og JBH og alle andre, som fF8%ler sig ramt, 2 ting:

1) I har begge ret og uret:

I gF8%r EMC og bekE6%mpelse af EMI til et sort-hvidt emne og det fortE6%lle=
mig, at i enten ikke har forstE5%et emnet eller at i er meget dE5%rlige
til at kommunikere. Jeg tror mest pE5% det sidste, for i ligger ved gud
i hver jeres skyttegrav og evner ikke at kigge op af hullet. Lad
bF8%rnene om at lege bF8%rnehave og udvis lidt intelligens - for den har i
sku sikkert begge to, i er vel for f*nden voksne mennesker.

2) Teknikken:

PE5% en laptop og temmelig mange andre apparater af lign. elektrisk
karakter sker EMI-bekE6%mpelsen pE5% flere niveauer. Kernen pE5%
adapterledningen virker ganske udemE6%rket overfor common mode strF8%mme.
Den er til gengE6%ld _ikke_ det eneste EMC-tiltag i apparatet - sE5%
derfor nej, hele omverdenen vE6%lter ikke omkuld pga. den kerne fjernes.
Og laptopen vil stadig virke glimrende, for den er designet til at
leve i sit eget stF8%jhelvede.

Men selvfF8%lgelig stiger den udstrE5%lede stF8%j - der er bare ingen i det
her forum, der kan udtale sig om det er 1 dB eller 10 dB i kernes
virksomme frekvensomrE5%de.
Derfor, fjern blot kernen hvis den er i vejen - og hvis det viser sig
at give nogen problemer for andre apparater i husstanden, sE5% kF8%b en ny
kerne og monter den pE5% ledningen til erstatning for den gamle.

Mvh.
/Ghydda

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej ghydda

Er det dejligt at lege skolelære ?

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på la vvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej Max

Er det dejligt *ikke* at kunne forholde sig til emnet, fremfor at kaste
med mudder? Emnet er fint nok, men det tyder på at han alligevel ramte
ét eller andet, siden den reaktion.

Mvh Hauge

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej Hauge

Du kan som sædvanlig ikke fatte noget.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på la vvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Jamen så er det jo godt at vi er i samme båd, for du er nu heller ikke
skuffens skarpeste.
Ingen fatter noget, efter din mening, sjovt at det altid er sådan.

/Hauge

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej Hauge

Nej, det er sørgeligt at du aldrig fatter noget.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej Hauge

Den slags personfnidder som det her:

til at kommunikere. Jeg tror mest på det sidste, for i ligger ved gud
i hver jeres skyttegrav og evner ikke at kigge op af hullet. Lad
børnene om at lege børnehave og udvis lidt intelligens - for den har i
sku sikkert begge to, i er vel for f*nden voksne mennesker

og så dine indlæg, ja de høre sku da hjemme i mudderet,
så hold dem venligst der.

Har du ikke noget at sige omkring emnet ?

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på la vvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Personfnidder? Det har da intet med fnidder at gøre, andet end hvis man
er en tøs.

Tjaeh, du glemte vist bare at læse hvad der blev skrevet, istedet for at
smide dig med armene over kors, og blive fornærmet, som en anden tøs med
det røde.

Er der nogen grund til det? Du ved jo tydeligvis alt om emnet, men
formår på ingen måde at udbrede noget som helst om det, udover "det har
jeg skrevet, læs".

/Hauge

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer
Hej Hauge

Kom nu med noget relevant til emnet.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på la vvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Nope, jeg, og tydeligvis alle andre, kan ikke tilføre noget som du ikke
ved alt om i forvejen, så det gider jeg ikke.

EOD

/Hauge

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Nu er det faktisk temlig sort/hvidt når man stiller til afprøvning med
sit apparat, enten kommer det igennem afprøvningen, eller også gør
det ikke. Kommer det ikke igennem, ja så nytter det altså ikke noget
at begynde at snakke om at tro flytter bjerge og den slags.

Hvis jeg laver et produkt og der sidder en kerne eller lignende,
ja så opfatter jeg det som dybt useriøst at fjerne den. Men nu
er jeg nok også farvet af at jeg iegnnem mange år har arbejdet
med produkter der er produceret under medicin direktivet. Og det
er nu heller ikke sjovt at sidde med en labtop der genstarter
fordi der er en mobiltelefon i nærheden der ringer.

Max

Re: Hvad er det for en dims, der sidder på lavvoltsledningen til opladeren til en bærbar computer

Med den viden/erfaring kan du måske fortælle os andre, hvorfor fabrikanterne
vælger at øge produktionsomkostningerne med sådanne unødvendige komponenter.
Ærbødigst BJ

Site Timeline