Hjelp søge til Eagle

Hej NG.

Er der nogen der kan hjælpe en Eagle nybegynder med et par spørgsmål:

1) Kan man fjerne det hele som autorouteren har lavet så det hele bliver til
ratsnest ?
(jeg kender godt rip-up, men så skal man trykke en gang for hver wire, og
det tager meget lang tid og er meget besværligt)

2) Hvordan laver man selv nye konponenter, både diagramsymboler og
printsymboler

--
mvh/rg. Christian
Re: Hjelp søge til Eagle

til
På komandolinja:

RIP;
    all?    Y

(semikolon er viktig!)

HM

Re: Hjelp søge til Eagle

og

Nu kan jeg se fordelen ved kommandolinien.
Mange tak for hjælpen.

--
mvh/rg. Christian
Re: Hjelp søge til Eagle

Ja det kan man godt.
1) Klik på ripup iconet
2) Klik på Go exicute command (Trafik lys iconet i tippen af winduet)
3) Klik Yes.

Sådan virker det i Ver.3,55

1) Du åbner eller opretter et library
2) Du har her 3 mulighedder
    a) Du kan lave et nyt footprint (konponent til PCB)
    b) Du kan lave en ny komponent til diagram delen.
    c) Du kan sammenkæde footprint og diagram symbol.

For at lære at gøre det regtigt vil jeg anbefale at du laver et nyt library
og prøver at starte med at oprette et nyt footprint og der efter opretter et
nyt diagemsymbol og slutter med at sammen kæde de to dele til en komponent.

PS du kan hente en del hjelp på www.cadsoft.com

--
Hilsen
   Peter N Petersen