High Bright 5mm LED's

Til ombygning af en ældre tredie-bremselygte i en hækspoiler søger jeg 7 stk
LED's (hvide eller røde). Jeg formoder der skal anvendes en form for "high
bright" LED's for at få noget ordentlig lys ud af den. Hvor køber jeg mon
dem henne?

/jens

Re: High Bright 5mm LED's
Eller her: http://www.dioder.dk/produkter/loesdele/loesestddioder.aspx

//Brian

Re: High Bright 5mm LED's
Hej Jens.

Jeg har købt disse og brugt i bilen:

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok89%05.htm&lang=dk

Jeg har så klippet et almindeligt prototype print til i størrelse, så
det dækker hele lygten inden i, og har malet det sort på forsiden,
loddet lysdioderne i i rækker af 4, og så nogle formodstande. Det er
virkelig smæk på de lysdioder her, og du skal ikkebekymre dig om at
nogen sidder skævt. De sidder automatisk lige, når de har 4 ben.

// Per.

Re: High Bright 5mm LED's

Hvor mange LEDs har du så brugt?
Jeg har rodet rundt efter hvor meget lys (lumen) de forskellige pærer giver,
men synes ikke jeg kan finde noget brugbart.

Mvh Hauge

Re: High Bright 5mm LED's
Hauge skrev:
<KLIP>

Hmm godt spørgsmål, jeg har sku ikke lige tal på det, men kan da lige
skrive i morgen når jeg har været i nærheden af spanden og glo :-)

Jeg vil skyde på at der sidder 15-20 styks.

Der er GODT smæk på, jeg har skruet strømmen godt ned, for at de ikke
lyser mere end de originale lamper, og derved blænder bilerne bagved.

Det er samme type lysdioder der er i mine uriginale LED-baglygter:

http://www.zapro.dk/public/ford/lygter/IMG_0276.JPG

// Per.

Re: High Bright 5mm LED's

Fik du kikket på dine lygter?

Lyder rimeligt sandsynligt.

Mvh Hauge

Re: High Bright 5mm LED's

<klip>

Yes, fik kigget, men havde helt glemt tråden her.

Jeg har 38 LED siddende i et 3-2 mønster (som de fem prikker sidder på
en terning)

De kører ikke ved ret høj strøm, når man har så mange samlet giver det
virkeligt et godt drøn af lys. Det er ikke til at tage fejl af når jeg
bremser om aftenen, alle reflektive skilte i en afstand af et par
hundrede meter lyser MEGET klar op bagved mig - det må vel hænge sammen
med, at lyset er mere rent, og ikke lyser i 27 retninger som med en
glødepære. Står man bagved bilen "virker" det lige stærkt som de originale.

// Per.

Re: High Bright 5mm LED's

Fino.

Lyder godt, har fået fat i nogle hundrede LEDs fra tyskland til en ganske
god pris, så jeg må igang.

Takker for info.

Mvh hauge

Re: High Bright 5mm LED's

www.bjergum.dk

Har ikke selv handlet der, men prisen er helt sikkert iorden og forsendelsen
koster kun en flad 10'er.

GÃ¥ iøvrigt efter de røde.  Hvide lysdioder har et meget smalt farvespektrum
og der vil ikke slippe meget lys gennem et rødt lygteglas.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Site Timeline