HD44780 fra en Canon LBP4...

Hej ng,

Jeg har fået fat på et display med hd44780 controller. Jeg har læst en hel
del om hvordan man skal programmere så'n et. På printkortet af displayet
står der dec-32v0 og sh4-4038. Der er kun 10 ben forbindelser til displayet,
hvilket betyder at det skal programmeres med 4 bit. Men jeg kunne ikke finde
noget om ben forbindelserne til displayet. Kender nogen til displayet eller
har evt. datasheet til displayet?

MVH
Flemming

Re: HD44780 fra en Canon LBP4...
Her er din gude side

http://thomaspfeifer.net/index2.htm

håber at det kan bruges

De bedste hilsner

J.

Re: HD44780 fra en Canon LBP4...

har faktisk været der :-) Mit spørgsmål er rent fysisk. Altså der er 10 ben
forbindelser til displayet, men de er placeret som 2 linjer (se displayets
venstre side på
http://thomaspfeifer.net/avr_2313_lochraster.jpg) Jeg kan
ikke se hvilket ben er nummer 1 og hvilket er nummer 2 osv. Men ellers ud
fra tegningen (
http://thomaspfeifer.net/fancontroller_schematics.gif) kan
man se hvilket ben er gnd osv... Jeg skal vist bruge et data blade :)

Re: HD44780 fra en Canon LBP4...
Find databladet på HD44780 og mål fra Pin 0 - 10

Nogle af dinne pinne fra de to rækker vil gå til HD44780 her efter slå
du op i databladet og finder ud af hvad der er på den pin som du har
fundet frem til og på den måde så finder du hurtig ud af hvad der er på
de to rækker pine.

De bedste hilsner

J.

Site Timeline