Hastighedsdæmpning af blæser

Hej Gruppe.
Er der nogle problemer i at bruge en lysdæmper til elektroniske trafoer til
at hastighedsdæmpe en 230 v blæser?

Projektet er varmeflytning og jeg har ikke særlig meget lyst til at høre på
al for kraftig blæserstøj.

vh
Søren H. N.

Re: Hastighedsdæmpning af blæser

Ja

Find en lille frekvensomformer.

Re: Hastighedsdæmpning af blæser
Har du en idé til hvor? Helt efter reglerne må den gerne være billig..

Søren H.N.

Re: Hastighedsdæmpning af blæser

Av, har du spurgt ovre i dk.teknik.el ?

Re: Hastighedsdæmpning af blæser

Din lokale (industri-)elektriker, www.dba.dk , www.rs-components.dk

RS nummer 431-9162 koster omkring 1200,- + moms og kan trække en motor på
0.37 KW

Udover det har jeg set at Silvan sælger ventilationsmateriel, så prøv at se
om ikke de har en styring til selve blæseren?..

Alternativt kan du spørge i dk.teknik.el

/peter

Re: Hastighedsdæmpning af blæser

til

En 12 cm PC blæser og en variabel strømforsyning.
En fordel ved PC blæseren er at den har lang levetid.

Site Timeline