Gode danske sider... - Page 2

Re: Gode danske sider...

Jeg tænkte på siderne Tweak.dk, Tweakup.dk og Overclocking.dk, de har lidt
forskellige artikler/guides med blæserstyringer osv...
Jeg ville så gerne høre om nogen kender sider der er lidt mere elektronik
relateret, med guides/nyheder/artikler/tests osv...

er

Re: Gode danske sider...

Sådan noget som test er ikke særlig udbredt indenfor elektronik, hvad skulle
vi teste, de sidste nye måleinstrumenter?
Test af færdige produkter, finder du lettest frem til, ved at spørge i
grupper, relateret til de færdige produkter.

Jeg mener at elektronik reklamebladene også har websider, med deres stof,
men jeg kan ikke lige huske dem og jeg gemmer ikke bladene (jeg har
pladsproblmer nok i forvejen).

Hvis du vil se mere seriøst på elektronik, er du NØD til at arbejde på
engelsk. Alle datablade og application notes kommer på engelsk og du kommer
ikke langt uden at kunne læse dem.

Det grundlæggende elektronik kan dog læres fra danske bøger, men hvis du vil
finde det på nettet, så må du igen igang med engelsk (min webside har en
link til en elektronik lærebog).

Re: Gode danske sider...

lidt
elektronik
skulle
kommer

Det er jeg klar over. Har rodet en del med overclocking af pc'er, og der er
de fleste sites da også på engelsk, men alligevel er der også nogle få
danske imellem...
Synes så bare det er lidt underligt at der ikke er nogen der har fikset en
inden for elektronikkens verden.....

vil

Re: Gode danske sider...

er

Måske fordi det der er mest efterspørgsel efter, ikke er billeder af fine
konstruktioner, men vejledninger i hvordan forskellige ting laves.
Her er f.eks. en: http://peteropfinder.dk/ ejeren af siden skriver under
15kw her i gruppen.

Re: Gode danske sider...

en

Ja, nu er vi ved at nærme os noget af det rigtige......

Re: Gode danske sider...
Hej Buxley

Det er også et stort arbejde i at lave en sådan hjemmeside og vedligeholde
den, jeg har startet engang, men undervejs gik det op for mig at der ikke
kunne blive tid til at eksperimenter, lave hjemmeside og så være med bl.a.
her, så man prioritere jo. Jeg har dog et billedarkiv liggende på min
hjemmeside

http://www.sandcastle.dk/index.htm

Mvh Max

Re: Gode danske sider...

Bortset fra at man ikke kan se hele billeder på skærmen af gangen
(1024*768), så er det da meget nydeligt. Ikke overinformativ! Man får ikke
noget serveret, man må ofte gætte hvad det forestiller. Fx:
http://www.sandcastle.dk/pages/3.htm
Her er det vist svært at se hvad det er :-)

Derimod:
http://www.sandcastle.dk/pages/Weapons.htm
WHOW. SEJT. Hvordan laver du dem? De er SÅÅÅ meget sejere end dem jeg havde
da jeg var lille / mindre!

Frederik

Re: Gode danske sider...
Hej Frederik

Meningen var jo at der skulle være en historie om hvert billede, bl.a.
byggebeskrivelser og diagrammer, men det mangler alså at blive
lavet.

Det er såmændt en lille klasse A hovedtelefonforstærker, super.

havde

Sønnen og hans kammerater legede en del med diverse våben, disse plastik
tingester og jeg brugte efterhånden meget tid på at reparere det billige
skidt.
Så jeg lavede den lille Tommy Gun og M16 af noget affaldstræ jeg havde
liggende,
De blev utrolig populære blandt ungerne, de sloges om dem, så jeg måtte
igang
med en større produktion i skala 1:1. Jeg bruger som udgangspunkt billeder
og
data om de oprindelige våben, jeg tegner dem så i AutoCad og laver dem,
forøvrigt
i ren træ, søm og skruer bruges ikke. De er blevet meget populære, unger
kommer
langvejsfra bare for at få lov til at låne dem til at lege med. Bl.a. det
store skrummel
af en Brengun som ses forest i billedet, ja den slæber de gladelig rundt med
en hel
dag, og http://www.sandcastle.dk/pages/Mauser.htm er populær også, den kan
man
bl.a. tage ladegreb på og lægge en patron i kamret på, og så virker
aftrækkeren også,
det er ligeledes en populær model.

Det er sjovt at opdage at disse rimelig simple trævåben vinder over de meget
avancerede og detaljerede plastik våben ungerne har, og så er de holdbare,
de
knækker ikke fordi de taber den eller lægger sig på dem i kampens hede, og
går de endelig i stykker, ja så kan en klat lim og lidt spritbejse gøre dem
som nye igen.

Re: Gode danske sider...

Som da jeg var dreng. Jeg fik en lille winchester model. Men det gik jo
ikke når vi var 5 drenge der var samlet, så den gamle (min far) skar 5
modeller af den i træ og 5 modeller af min store sorte colt. Så var der
geværer og pistoler nok til alle :-)

Re: Gode danske sider...
Hej Klaus

Ja, jeg har egentlig lidt ondt af vor moderne verdens drenge, de ønsker
sig typisk en stor radiostyret bil, den får de så, efter så at have løbet
rund bag den i et par dage, ja så ryger den op på hylden og samler
støv, legetøj som dem er nemlig ikke noget legetøj i sig selv trods
flotte farver, radiostyrring og alt mulig. Du må da også kende det,
et elektrisk tog er jo heller ikke i sig selv et særligt godt stykke
legetøj, der skal mere til.

Mvh Max

Re: Gode danske sider...
On Mon, 26 Jan 2004 22:37:13 +0100, "Max"

Hørt, køb noget der er i en stor kasse (lige meget hvad), og kassen er
det bedste af det hele.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

Ja sådan er de jo de drenge, indtil den dag det går op for dem
at når det drejer sig om piger, ja så er indpakningen sgu ikke
det mest spænende ved dem.

Mvh Max

Legetøj og børn (was: Re: Gode danske sider...)

Brio tog i dag er heller ikke som "da mor var dreng", nu er der batteri
i så det kører selv. Byg en bane og se toget køre rundt (kedeligt). Så
ender det med at der er to tog og det gælder kun om at få dem til at
køre ind i hinanden.

Konen har et par nevøer på 5 og 3 år, den ældste fik sin første bærbare,
da han fyldte 3.

Til hans 4 års fødselsdag gav vi både ham og den lille et propgevær til
20 kr stykket, Det var den bedste gave de fik det år, uanset om der så
var fjernstyrede biler, flexitrack og meget andet dyrt plasticskrammel
imellem.

Min egen niece fylder snart 2 år, hun får også brio, men _uden_
batterier !!
Ungerne skal sku udfordre sig selv.

Desuden er lego da fuldstændigt ved at gå fløjten. Man kan snasrt ikke
få en ganske almindelig legoklods længere. Det er ene af specialstøbte
tingester der kun kan udfylde 1 funktion - jeg forstår at de taber
markedsandele.

Re: Gode danske sider...

epanorama.net.