Gaffel optocoupler

Hej.
Jeg har en LTH-860 T55 gaffel optocoupler, og +5v forsyning.
Jeg kan ikke blive klog på hvilken formodstand jeg skal sætte på.
Er der nogen der vil hjælpe mig?
Kai

Re: Gaffel optocoupler
Yes!

Det er en infrarød lysdiode der sidder i den, normalt er 5 mA nok til
Emitteren, men ellers bruger jeg tommelfingerreglen med 20 mA. dvs. hvis
du kører 5 V er det 5V -2 Volt til lysdioden / 0.02 = 150 Ohm.

Sidder det i batteridrevet udstyr kan det være en idé med kun 5 mA eller
deromkring.

Udgangen på gaflen kobles som en alm transisitor, den går lav når den
ser lys.

Du kan f.eks. smide 5Kohm til +5V, som så går lavt når gaflen er "åben"

// Per.

Site Timeline