Fremstilling af print - Page 2

Re: Fremstilling af print

Hvis du ellers blive konkurrencedygtig på priserne vil der nok komme
ordrer ind. Jeg er, som Max, også færdig med at rode med print selv.

Re: Fremstilling af print
Hej Klaus

Jeg prøver, så nu er jeg på udkik efter lidt mekanisk udstyr, så jeg kan
komme igang.
Pladesaksen er det største problem lige nu, resten er nemt nok. Har lavet
mange print da jeg var ung.. ;)

Mvh Hauge

Re: Fremstilling af print
Hej Hauge

Angående pladesaks har jeg også tit tænkt på den, men jeg har altid
haft flere af dem og vælge imellem på firmaet, men det vill jo være
rart at have en hjemme. Desværre hænger de ikke sådan lige på
træerne til rimelige penge så jeg har ofte tænkt på noget alternativt.
En af de ting jeg har tænkt på er en flisesav med diamantklinge, en
af de modeller det ligner en lille rundsav, de koster en 300-400 kr,
mon sådan en kunne løse opgaven ?

http://www.byggestore.dk/pi/Millarco_flisesk%C3%A6rer_180_mm_diamant_65093_1167.aspx

Re: Fremstilling af print
Hej Max

Jeg mindes at vi på værkstedsskolen hvor jeg i sin tid gik, det var på
Eckersbergsgade i Århus, der blev brugt en klipper til papir. Dog var det en
kraftig type, der kunne skære 20-30 ark af gangen. Den brugte en lang klinge
der pressede sig igennem printet, hvor man brugte en gearet arm til at
trykke med.
Det er istdet for de skæremaskiner hvor kniven sidder direkte på armen man
trykker med, som jo vil vride materialet en del, som jo ikke er specielt
praktisk ifm. print.

Det kunne sagtens være den vil kunne fungere, jeg ville nok vælge en lille
smule grovere klinge, men det er et forsøg værd.
Alternativt, kan dog ikke helt se om det er en vådskærer:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr77%21

Tak for ideen.

Havde også den her i tankerne, der også kunne bruges til mange andre ting,
er dog også en del dyrere:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr79%104

Mvh Hauge

Re: Fremstilling af print
Hej Hauge

Jeg har en lillebroder til den og også en almindelig rundsav, og de er ok
sålænge vi snakker fenolprint, men når det drejer sig om glasfiber, ja
så kan det ødelægge alle skærende værktøjer meget hurtigt, den bånd-
savsklinge holder ikke længe i det materiale.

Re: Fremstilling af print

proxxon har noget, de kalder en hårdmetalsklinge...

Bo //

Re: Fremstilling af print

Ellers har proxxon små rundsave, som også fint kan save print.
www.proxxon.de

Kan med fordel købes via ebay som nye fra forhandler, og derved spare 50% i
forhold til prisen herhjemme ;)

Re: Fremstilling af print

Jeg har brugt en rundsav til træ. Det fungerer fint, man skal bare lægge
noget under printet så det ikke flosser.

Tomas

Re: Fremstilling af print
Hej Hauge

Prisen skal afspejle den arbejdsindsats der trods at
er i opgaven, så der skal nok kalkuleres lidt.

Men du kan regne mig ind i dit kundeunderlag hvis
du går igang med noget.

Re: Fremstilling af print

Hinton Electronic www.hinton.dk/ laver det du efterspørger, de kan lave dit
print efter f.eks. en laserudskrift 1:1 og sidst jeg fík priser
lå de meget tæt på det du ønkser, dog havde de så også boret
printet efter Excellon fil :-)

Mvh
Gert K.

Re: Fremstilling af print

Interessant - nogen der ved hvad priserne er der? (der er sikkert en der
allerede har smidt dem en mail..?)

Peter

Re: Fremstilling af print

Yep :P

Re: Fremstilling af print
Hej Fidolinux

Du vender vel tilbage med info ?

Re: Fremstilling af print

Lavede en forespørgsel på et europakort med 150 huller i.
Her er svaret, prisen er plus moms vil jeg tro.

Opstart, incl. fotoplot: ................................ 650 kr.
1 stk print, 100 x 160 mm: ...................  250 kr

I alt for ét eller to print, borede og fortinnede:  900 kr.

Hertil kommer porto/fragt.

Leveringstid efter aftale, dog mindst 2 arbejdsdage.

Re: Fremstilling af print
Hejsa

Takker :o)

Det er også lidt over hvad jeg selv vil ofre for en gang hjemmefusk, også
selvom det er "billigt" det her..
Jeg tror jeg bimler videre med mit lille projekt.

Mvh Hauge

Re: Fremstilling af print
Hej Fidolinux

Ok, en mulighed hvis man skal sælge opgaven, men
ikke til hjemmefusk.

Tak for info.

Re: Fremstilling af print
Hejsa,

Bemærk det er med fotoplot, det der skal forespørges efter er jo
et europakort efter f.eks. PDF-fil, eller udskrift.
Ovennævnte er jo med loddemaske og silketryk!
Fandt lige nogle priser som jeg fik for tre år siden, her kostede det
kr. 125,00 efter en udskrift i opstart og kr. 200,00 pr. europakort.

Mvh
Gert K.

Re: Fremstilling af print

Undskyld sen respons, men kom da lige i tanke om:
Er der ikke en i gruppen der kan skrive/tale polsk?

Jeg skal prøve at søge i mit arkiv, for vi fik lavet print i
Polen
sidste år, og vi troede først at prisen var for
forsendelsen.
Nej, det var printprisen. Forsendelsen var meget dyrere.
Der her var godt nok et specielt print: 450x450mm,
Rogers substrat. Men netop uden silketryk og loddestop-lak.
De fik gerberfil (den med aperturfil inkluderet) og
excellon-borefil.
Og vi havde meget travlt, derfor sagde vi: UPS!
Jeg vender lige tilbage tirsdag. Måske jeg har en vinder :o)

/Bo.

Site Timeline