Forstærkning af signal

Hejsa

Jeg skal have forstærket et signal inden det bruges i min tonedekoder (med
LM567), men hvordan gøres det. Har ladet mig fortælle at signalet skal
forstærkes 100 til 1000 gange!!!!

Håber på lidt hjælp!!!!

////Søren

Re: Forstærkning af signal
Hej Søren,

Hvilken type signal er der tale om? Hvis blot det er et analogt, kan du
starte med noget op-amp forstærkning og se, hvorledes det arter sig.

--
Thomas Skyt - http://sofagang.dk - thomas (at) sofagang (dot) dk

Re: Forstærkning af signal

(med
O- M V? PS++ PE- Y+
Jeg skal opfange et signal fra en nedgravet ledning, med påmonteret
frekvensgenerator!!!!!

Så det er et analog signal - ikke?? Men hvor finder jeg lige noget om op-amp
forstærkning?

Re: Forstærkning af signal

op-amp

Afhængig af frekvens, kan det være at transistorer er bedre.

Prøv at kigge lidt her: http://www.epanorama.net/index.php

Re: Forstærkning af signal

Som opgave, eller for at finde den nedgavede ledning ?

Klaus (som kan finde ting og sager med 2 stykker svejsetråd)
Re: Forstærkning af signal

Det er for at identificere ledningen - og så holde robotten på den rigtige
side.... så den ikke stikker af :-)

Re: Forstærkning af signal

Okay, lidt a'la den elektriske ged (græsslåmaskine).

Pickupspole og opamp, eller antenne og FET afhængight af, hvilken
frekvens du vil køre med.

Re: Forstærkning af signal

Klaus, kan du så ikke lige komme hjem til mig. Jeg har en masse ting, jeg
mangler. Er det noget specielt svejsetråd, Kan almindelig 3 mm galv.
hegnstråd bruges - evt. 2,5 mm svejseelektroder? Ellers må du selv tage
svejsetråd med.

Du dør hverken af sult eller tørst her. Jeg er fuldbefaren i at stønne og
trække øl op.

Det skulle glæde mig at få kortlagt alle de ting, jeg leder efter og finder,
når jeg _ikke_ skal bruge dem.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Forstærkning af signal

Naaarh, der er hovedsageligt ledninger og vandrør i jorden jeg kan finde
:-(