"Forstærke" PWM fra arduino

Mit næste projekt er at jeg skal bruge PWM udgangen på arduinoen til at fade
en 55W 12VDC pære ud og ind... men, men, men, jeg skal jo have noget
forstærker på at en art, og det har jeg ingen idé om hvordan jeg laver..
prøvede at google lidt på PWM Amp.. men det eneste der kom frem der, var
noget med lyd.. og det er ikke lige det jeg søger, nogle der kan henvise mig
til noget diagram til hvordan jeg kan få arduinoen til at fade 55W ind og ud
med PWM

Det skal være sådan at jeg kan definere i programmet, at når en indgang
bliver aktiv skal den fade fra 0-100 over eks. 5sek.. eller sådan noget..
ikke noget med at det skal styres via potmeter eller lign.

Mvh Brian

Re: "Forstærke" PWM fra arduino
Kik på emnet "24V DC hastighedsregulering" i sidste uge her i gruppen
(postet 2 gange).

Et problem er strømmer der afsættet i styringen.
En almindelig transistor bliver varm, hvis den ikke styres hårdt nok til at
spændingen over den bliver nær 0.
En FET er meget lettere at bruge.

Styring er noget med at du skal holde strømmen trukket mellem 0 og 100%, men
altså gentagne gange.
Fx tæl til 100, og lad strømmen gå når værdien er mellem 0 og 17, så der der
dæmpet en del.
Gør dette fx 50 gange i sekundet, altså skal tællere tælles op 5000 gange i
sekundet.

I en højttaler vil det giver en 50Hz tone. Nogen PWM ændrer frekvens når der
ændres, andre blot bredden på pulsen

Christen

Re: "Forstærke" PWM fra arduino

Og dog.. Man skal huske at tage hensys til switchfrekvensen og
indgangskapaciteten på fet'en, da den meget nemt kan give problemer,
hvis man ikke er opmærksom på det.

Problemet bliver at fet'en tænder/slukker for langsomt hvis den drives
af en for svag driver, så tabet bliver meget stort igennem fet'en der så
bliver meget varm.

Mvh Hauge

Site Timeline