Forskellen på 74LSXX og 74SXX

Hej,

Hvad er forskellen på LS og S ?

Anders

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

Strømforbrug, hastighed og indgangs/udgangs belastning.

S er hurtigst (eller var da de kom frem), bruger mest strøm, har størst
belastning og har været forældet i lang tid.

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

Hmm... mon det kan være det der driller mig, jeg har sat en LS i som
erstatning for en S, ifb. med noget clock til en 6800 processor.... ?

Anders

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

Det er der en god sansynlighed for, så er spørgsmålet om det er hastigheden
eller belastningen der driller?

Hastigheden er let nok løst, der findes mange hurtige logik familier idag,
bare sørg for at de har TTL indgangs niveau.
Se f.eks. AS, F og ACT

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

De skal i hvertfald prøves.

Man kan vel også købe S-kredes endnu ?

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

Hvis det er en S med en schmidt trigger (f.eks 74S132) kan du ikke erstatte
den med en LS type.

mvh. Casper

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

74S37

Anders

Re: Forskellen på 74LSXX og 74SXX

erstatte

Nej da.
Men jo,  det du skriver er da rigtigt, problemet er bare at problemet intet
har med hastighed at gøre. Jeg nævner overstående fordi kredsene har
forskellige trig niveauer og impedanser, derfor kan man ikke erstatte en
svingningskreds opbygget omkring en S type med en LS type.

Men det er efterhånden OT for tråden.

mvh. Casper

Site Timeline