forøge lysstyrken på en monitor?

Findes der en "dims" der kan sættes til mellem udgangen på et grafik
kort og monitoren, som så kan øge lysstyrken? Ligesom VGE Video Game
Enhancer(http://www.nuwaveinc.com/vge.asp ) virker mellem f.eks xbox og
tv?

mvh
Leon

Re: forøge lysstyrken på en monitor?

Hvad fejler kontrastreguleringen på din monitor ?

Re: forøge lysstyrken på en monitor?
Hej

kontrastreguleringen fejler ingen ting, men jeg vil gerne have min
monitor til at give mere lys.

Forklaringen er jeg vil til at lave en projektor baseret på en
monitor. Normalt laves denne type projektore vha et 14" fjernsyn med
fladt billedrør og så en linse ind foran, men da det er lettere og
billigere at finde en monitor med fladt billedrør vil jeg heller bruge
sådan en. Men problemet er at en monitor ikke skulle give så meget lys
fra sig som et fjernsyn og det var det jeg håbede på at man kunne købe
eller lave en dims som kunne få monitoren til at give mere lys

mvh
Leon

On Sun, 22 Aug 2004 12:15:08 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Re: forøge lysstyrken på en monitor?

Brug kontrastreguleringen.

Det kan du regulere på kontrastindstillingen på monitoren og
videodriveren til grafikkortet.

For øvrigt, køb en 19" monitor og kig på den i stedet. Der kan du få
flimmerfrit billede med god kontrast i en høj opløsning, i stedet for et
halvhjertet forsøg med linser og 14".