Fladkabel stik

Jeg kunne godt bruge en smule vejledning.

Jeg har et færdigt projekt hvor jeg har nogle styringssignaler
(5VDC/5mA) der løber ca 2 meter gennem noget 20-polet flerfarvet
fladkabel mellem 2 enheder placeret i hvert sit rum. For at kunne
servicere hver enhed separat, vil jeg gerne kunne dele fladkablet og
samle det igen med et stik. Stikket skal adskilles meget få gange (max
10 i systemets levetid) og kan placeres på et sted der er relativt frit
for støv og snavs, men med en smule vibrationer. Der vil ikke være
trækbelastning på hverken kablet eller stikket.

Hvilken type stik er velegnet til ovenstående? Hvad er det præcise navn
på et sådant stik når man skal købe/bestille det, og hvordan monteres
det på fladkablet?

På forhånd tak
Jørgen Mangor Iversen

Re: Fladkabel stik
Hej Jørgen

Søg efter    idc connector

Max

Re: Fladkabel stik
Du kan få fladkabelstik, der skal klemmes på, både i han og hun.

Leif

Re: Fladkabel stik

har dem vist liggende på lager, kigger lige imorgen. så kan jeg da sende
dig et par stykker mod pp.

mvh Erik

Site Timeline