Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Jeg har langt om længet fået lavet mit Car Media System lavet færdigt og sat
i bilen, men desværre med den den overraskelse at der er vildt meget støj
fra generatoren af, en irriterende høj tone.

Så mit spørgsmål er hvordan kan jeg bedste fjerne den ?

Det hele består af en Mini PC der er forbundet via lydkortet til Line-In på
med radio.
Strømmen til PC'en er først kørt gennem et stabilicerings kredsløg der
samtidig syre tænding og slukning af PC'en når man starter og stopper bilen.
De strøm førende ledninger til PC'en er monteret i modsatte side som lyd
kablerne til radioen.

Så hvad kan der yderligere gøres for at fjerne denne ittiteredne støj ?

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Ved at finde ud af, hvorfor den kommer :-)

Generatorstøj kommer som regel gennem enten forsyning (her hjælper
spoler og kondensatorer) eller som en stelsløjfe i signalkablet (her
hjælper en isoleringstransformer på signalkablet).

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Eller en  transformator på forsyningen (switchmode)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Hvordan en transformator, for har jo forsyningen fra bilen af de 12 volt der
og PC'en køre også på 12 volt

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

der

Når der opstår en stelsløjfe, kan den fjernes ved at afbryde en af sløjfens
grene med en transformator

Den ene løsning er den viste transformator til line signalet, den anden er
en switchmode strømforsyning i 12V forsyningen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Hvordan ville det skulle laves i praktis hvis det var ?

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Kan jeg få dig til at skrive dit svar under den tekst du svare på og
klippe resten væk ?
Det letter lidt på læsningen (jeg havde lidt problemer med at finde dit
spørgsmål :-)
Hints kan findes på http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Isoleringen af signalkabler har Hauge givet dig. hjælper det ikke vil en
filtrering på forsyningen måske hjælpe lidt også. En spole i serie med
+12 volt og en kondensator mellem udgangen af spolen og stel

    spole
   o-UUU---------------o
            | +
fra bil    ### kondensator
           ---
   o--------o----------o
created by Andy´s ASCII-Circuit v1.24.140803 Beta www.tech-chat.de

Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Den Mon, 31 Oct 2005 10:05:10 +0100. skrev Kim M Jørgensen:

<snip>

Et lavpasfilter i dc tilslutningen

Christian Treldal

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Hejsa

Med den her lille dims:
http://thansen.dk/product.asp?c61%6737836&n12%00267218&pn12%20423677

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051031140428@smart-tech.dk
Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Ok det var da simpelt hvis der ikke skal mere til. Men virker den så også
ordentligt ?
Nogen de rhar nogen erfaring med det.

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Ja.

Ja ;o)
Har også brugt den til andre ting, hvor stelplan var et problem, der så gav
uønsket støj.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051031151059@smart-tech.dk
Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Netop, det var den til signalkablet.

Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Siger mange tak for svarene, prøvede denne dims for den kostede jo ikke en
herregård, og det virkede bare. Så er man jo gjad igen he he

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

"Kim M Jørgensen" <

Du kan sætte en kondensator på B+ på generatoren, den ligner en flødekaramel
med beslag og ledning og fås hos  din Bosch-autoelektriker.
Samme elektriker har flere gode råd hvis der skal mere til.

mvh Per. fhv. autoelektriker

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

bilen.

Hvordan har du lavet det?

/Tom

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?

Kig evt. på denne:
http://www.mini-box.com/s.nl/sc.8/category.13/it.A/id.356/.f

Den kan det der.

--
mvh Uffe

Re: Fjern Generator støj i Radio/PC i bilen ?
Jeg har bla. brugt den her
http://www.cartft.com/catalog/il/337