Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

Hej,

Jeg ville lige høre, om der var nogen der kunne komme med et bud på fejlen i
en af mine venners DLP-projektor, en Davis Powerbeam VI som beskrevet i
subj.

Fejlen opstod første gang midt i en film, hvor pæren pludseligt slukkede, så
vores første indskydelse var at pæren var røget. Den er dog kun ca. 250
timer gammel, og skulle have en levetid på 1000 timer.

Når projektoren har været slukket og tændes igen, tænder pæren dog igen, men
et par sekunder efter, lige inden den når fuld styrke, så slukker den igen.
Det betyder ikke noget om projektoren startes op fra helt kold tilstand,
eller om den lige har været tændt 5 sekunder forinden.

Når pæren kan tænde, så er det vel ikke den der fejler noget?

Det er kun pæren der slukker, så projektoren kører videre med blæser osv.
som om intet var hændt.

Er det noget banalt, eller skal han få et værksted til at kigge på den?

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

men
igen.
Det er ikke noget banalt, medmindre det er pæren. Er du sikker på at pæren
kun har kørt 250 timer. ? Hvis den er købt brugt, ses det tit at timeren har
været resat. Men ellers er det en fejl på det der hedder ballast modulet. Og
det skal der er et værksted til at kigge på.

mvh. Casper

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor
On Thu, 8 Jan 2004 18:55:27 +0100, "Casper Reinhold"

Hvis det er en timer der er løbet ud, kan han så ikke resette den for
at se om det var den. Så kan han måske også få det sidste ud af pæren
(og filmen)   :-)

/Rene

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

pæren
har
Og
Nej, det er ikke en timer  i den forstand. Den tæller blot antal timer den
har kørt, og advarer efter f.eks. 2000 timer, at nu er det på tide at skifte
pæren.

mvh. Casper

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

Nej, det er ikke helt sikkert at den kun har kørt 250 timer. Den blev købt
brugt i et firma, og dengang havde den kørt ca. 120 timer, ihvertfald iflg.
projektorens timer. Sælgeren sagde at pæren var næsten ny, da pæren havde
været købt ved dem ikke så lang tid før. Men han var jo sælger, og dem skal
man ikke altid stole for meget på.

Mener du at det kan være pæren, selv om den lige kan tænde i et par
sekunder?

Men ellers lyder det som om han skal sætte et værksted til at kigge på den.
Han må kunne få dem til at kigge på projektoren og vurdere hvad det koster
at få lavet.

Men ligegyldigt hvad, så er det garanteret ikke billigt at få lavet. En ny
pære alene koster jo 2500-3000,-. :-(

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

[cut]
iflg.
skal

Narj, men det er jo meget svært at vide, når man med nogle få tryk i menuen
kan resette timeren, det kan jo ske ved et uheld.

Ja, det er det mest normale. Med et trænet øje kan man dog se på pæren om
den er ok, eller efterprøve den med et andet ballast modul.

den.
Han kan maile mig, så skal jeg give ham en god pris på rep.

mvh. Casper

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

Hvor i landet? Det skal helst være i midt/sønderjylland/fyn, da det er lidt
smådyrt at få den fragtet til Sjælland.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

lidt
Aalborg, men postDK kommer også herop.

mvh. Casper

Re: Fejl i Davis Powerbeam VI projektor

Det er bare noget af et dyr at sende med posten, og den når sikkert også at
få indtil flere fejl under transporten, men jeg bor selv i Aalborg, så det
kan ske at der kan arrangeres noget. Det bliver dog sikkert ikke foreløbigt,
da han bor i Holland lige nu og først flytter tilbage til Danmark til april.

Det var bare meningen at jeg ville undersøge mulighederne for ham, så han
kendte mulighederne når han fik mulighed for at få den repareret.

--
signing off.. Martin Sørensen

Site Timeline