Erstatning for L7805CV

Hej1

Jeg søger nogle navne på en erstatning for L7805CV.

Det er en positiv spændingsregulator med 5v output.

Kan Nec 2141 bruges?

Jeg kan ikke lige finde datasheet på den sidste.

PH

Re: Erstatning for L7805CV
Hej!

Hvorfor? 7805'ere er da den mest udbredte komponent indenfor lineær
spændingsregulering :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for L7805CV

Fordi jeg har et par andre monitorer til ophug, men de har ikke lige
7805´ere i sig. Det kunne jo være der var en der der kunne bruges. Jeg er
klar over at det er ret alm. og billig komponent.

PH

Re: Erstatning for L7805CV
Hej!

Ok, jeg troede bare alle "hobby-fuskere" havde 7805/7819/7905/7912 i hobevis :)

Du kan sikkert bruge andre regulatorer - det nemmeste er at checke databladene
(kender ikke din specifikke regulator).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for L7805CV

hobevis :)

7819 har jeg godtnok aldrig set.

Mener du ikke 7805/7812/7905/7912 ?
Det minder mig forresten om at jeg ikke har flere 7912'ere på lager :-)

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Erstatning for L7805CV
Hej!

Det er en ultra low dropout regulator ;-)

Jepper!

Hehe :)

Jeg kender iøvrigt een som har ½ kg 7805'ere...! Han fik dem pga. en nedlagt
produktion.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Erstatning for L7805CV

Nåeja, men de kan da altid bruges til noget fornuftigt. Jeg har nogle
stænger med 7924'ere, de er altså temmelig uanvendelige til
hjemmefusk-elektronik-snedkeri... dælme svært, at få i anvendelse til noget
fornuftigt! :-)

Hilsen
Lars

Re: Erstatning for L7805CV

noget

Skal vi bytte litegran. Eg har også komponenter som rekk lenger en til
barnebarnas barn.

HM

Re: Erstatning for L7805CV

nedlagt

Det var dælme en sjat!!

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Erstatning for L7805CV
Re: Erstatning for L7805CV

http://www.analog.com/Analog_Root/productPage/productHome/0%2C%2CAD7819%2C00
.html

Det er vist ikke lige en A/D converter jeg tænkte på - derimod en alm 3
benet spændingsregulator :-)

--
Venligst

Lasse C. Johansen.