error mplap C9=2,1

Hej nE5%r jeg prF8%ver at compile mit program skriver den: DEBUG3D%1 C93D%2=
,1

jeg skal bare have en lysdiode til at blive tE6%ndt men hvad er det for
en fejl? jeg ved ikke hvad den betyder hjE6%lp :)

     bsf            03h,RP0
     movlw            b'00000000'
     movwf            86h
     bcf            03h,RP0
     goto            main
main

     movlw b'00000010'
     movwf 06h
     goto main

     end

V.H Kevin H

Re: error mplap C9=2,1

Jeg gør stort set intet i assembler længere - livet er for kort.

Men umiddelbart så kan denne instruktion ikke kompileres:
     movwf    86h

En "Register File Address" er kun 7 bit lang og 86h har netop bit 8 sat.

Så prøv at ændre instruktionen til
     movwf    06h

Du sætter jo netop "Register Page" til 1 før opsætning af dine "Tris" data og
resetter til "Register Page" 0 bagefter.

--
  Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
  Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav