Er der nogen som kan forklare dette.

Jeg har ind i mellem et problem når jeg ætser print. Det er som om der er
områder/plamager i kobberet som ikke kan ætses, også selv om kobberet ser
anløbent ud (ikke efterladt fotoresist).

For at få fjernet disse områder er jeg nød til at efterlade printet meget
længe i suppen , som for øvrigt er en opløsning af finætse krystal. Det skal
ligge så længe, at tiltænkte baner begynder at forsvinde. Jeg bruger et
opvarmet ætse kar fra Wellerman. Printene er positive fotoprint, af efter
sigende god kvalitet og af nyere dato.

Det er ikke alle print der opfører sig på denne måde, det sker blot ind i
mellem.

Hvad hulen gør jeg galt??

Venlig hilsen

Hans

Re: Er der nogen som kan forklare dette.
Hejsa

Kort sagt, du belyser en lille smule for kort tid, så simpelt er det, jeg
har selv oplevet det, og kan nemt løses ved lidt længere belysning.

Mvh Hauge

Re: Er der nogen som kan forklare dette.
Hvis det er alt, vil jeg med risiko for at skræmme livet af dig, udråbe dig
til dagens skat. Det ville være pragtfuldt hvis det blot er det. Halvdelen
af printene står knivskarpt og så kommer der ind i mellem sådan nogle øv
print - som napper toppen af ens gode humør. Tak skal du have.

Venligst
Hans