Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER. Men der står ik en skid om 230v tilslut ning......Det er byggesæt.... - Page 2

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Det er lige netop det, jeg mener. E-V er da nogle af de bedste til
PA-højttalere i denne verden. JBL er også helt fremme i skoene, og som jeg
sagde, ved bemeldte kl. D forstærker har jeg aldrig hørt et par E-V
højttalere spille så dårligt.

Og en helt anden sag. Det er da henrivende ligegyldigt, om der er tale om
PA-lyd eller hjemmelyd. De 2 ting kan da ikke skilles ad, hvis det i begge
tilfælde skal spille rent, overstyrings- og forvrængningsfrit.

Desværre er det sædvanligvis ikke muligt at have et korrekt justeret
PA-anlæg hjemme i stuerne, da det alene ydelsesmæssigt og størrelsesmæssigt
ikke rigtig passer ind i proportionerne.

Men den, der tror, at "hjemmelyd" i princippet er bedre end et korrekt
justeret PA-anlæg, tager så gruelig grumme fejl.

KHJ

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Uh, så tager jeg sgu' fejl ;-)
Jeg har sådan en fiks ide om, at det er lettere at lave "HiFi", hvis man
ikke skal lave lydtryk til et helt stadion... Der skal edderma'me nogen
Esotec'er til for at slå til i et PA-anlæg???

Mvh.
 Anders (nu (næsten ;-) uden fordomme overfor det digitale)

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....
Jamen, det er det da også. Det er da også på det område, der begås de fleste
fejl - og ´dem lytter de fleste til hver dag.:-)

Nu er PA-lyd jo mange ting. Et PA-anlæg til et stadion skal jo ikke
specificeres som et anlæg til f.eks. en biograf eller en koncertsal, hvor
det i ørigt som stationært igen er tilpasset og indjusteret, så det netop
gengiver _al lyd_ neutralt.
KHJ

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Og ?

Og ?

Jeg har endnu ikek hørt et PA setup der kan slå selv rimeligt billige
stuehøjttalere i præcision dynamik og lydbillede.

De kan i høj grad skilles ad.

Hvorfor ?

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Dit "Og ?" opfattes som et direkte spørgsmål eller blot en åbenlys måben?

Skal dit "Og?" også her opfattes som et direkte spørgsmål eller blot en
åbenlys måben?

Næh, det overrasker for så vidt ikke.

Som skrevet står: "hvis det i begge tilfælde skal spille rent og
uforvrænget", så hvis du stadig synes, at det kan/skal skilled ad, så må det
da være fordi i de spiller i mange tilfælde ikke spiller rent og
uforvrænget. Dt bekræftes da i øvrigt ved alle de spøgsmål, der kommer i
forbindelse med afbrændte forstærkere og højttalere i forbindelse med
tilfælde,  hvor der ser sket en simpel overbelastning.

Mine spørgsmål er ikke oppe til debat i denne omgang, hvor jeg kun kan
svare: For me to know and you to find out, idet yderligere begrundelse må
henhøre under f.eks. det, Torben Simonsen og med ham en del andre
professionele på området beskæftiger sig med.

Jeg kunne jo gøre den undtagelse at stille et par modspørgsmål i akkurat
samme kaliber: Hvorfor er jorden rund? Hvorfor er månen alligevel ikke mogen
grøn ost? Hvorfor er en poskasse i Danmark rød? Hvorfor er afstanden til
solen ikke konstant etc, etc.
KHJ

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Måben

Manden roder rundt med effektforstærkerbyggesæt til 4kkr og ikke PA
anlæg for millioner.

Manden roder rundt med effektforstærkerbyggesæt til 4kkr og ikke PA
anlæg for millioner.

Fordi tiltrænkingskraften er størst i jordens kerne.

Fordi det er en historie

Postvæsnet har siden 1704 har haft uniformer i oldenborgernes farver
rødt & gult, de er holdt ved siden.

Fordi tiltrækningkraften af andre planeter spiller ind også.

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Nå. Hvilken farve er den så indvendig?

/Morten %-)

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

SVAR: infrarød.

/Morten %-)

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....
Så kan det jo ikke være indvendi, men må væere indenfra.:-)
KHJ

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKE R.Men der står ik en skid om 230v til slutning......Det er byggesæt....

Har du lyttet til eks http://www.lcaudio.dk/index.php?page35 %

Er de virkelige så dårlige som du siger. Eller er vi over i dårlig lyd.
Som eks hvis man bruger HT kable til under 1000kr pr meter :-)

\Lars

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Jeg må i hvert fald indrømme at de har fjernet mine fordomme overfor klasse
D - OGSÅ udenfor bas området!
(Og hvis ikke jeg var blevet "tvunget" ville jeg ikke ha' gidet lytte på den
slags!!! ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

 - Hvem sagde der skulle stå B&O på???
Undertegnede har med usædvanligt stort velbehag brugt ZapPulse fra LC i
holstebro de sidste tre år, både til PA og til hifi.
Du kan få er byggesæt der leverer 2x200w RMS i 8Ohm til lige omkring 5K... -
Komplet med kasse, strømforsyning og det hele...

Sidst har undertegnede sammen med en af vores kunder testet LC Predator'en
op mod Accuphasen, der var i High Fídelity for nylig.
Vores smag faldt ud til LC's fordel, til trods for en faktor 10 i prisen.
Meen, det var meget dødt løb, LC's vandt på detaljerne ( Og lidt skelen til
prisen )

B&O var ikke de første til at lave klasse D.
Jeg kan huske en artikel midt i halvfemserne om en selvbygger, som havde det
oppe at køre med overraskende resultat.

 - Så skeptisk som du er, kan du skrive til mig privat, så skal jeg låne dig
en Predator-kopi-byggesæt, så kan du selv vurdere hvor elendigt det er...

Lars / Viborg

 - Klasse D er da osse analogt. Det er Puls-bredde-modulering ( PWM ) af
udgangssignalet, stort set lissom FM-radio...

Re: Endnu en 600 W MONO/STEREO MOSFET-FORSTÆRKER.Men der står ik en skid om 230v tilslutning......Det er byggesæt....

Faldt lige over den her: http://www.helmholt.dk/ShowXmas.asp?Page=3