EMC /print layout

er der nogen som kan henvise til en god lE6%rebog om EMC isE6%r ved layout
af print.
det skal vE6%re en begynder bog om emnet .
...jeg havde et problem med fejltrigning af en FF og lE6%ste lidt om EMC
pE5% nettet , fandt sE5% ud af at lE6%gge en stel mellem de to
kredslF8%b ,specielt tE6%t pE5% IC stel .og fF8%re denne stel tE6%t pE5%
clockledningen....og det kF8%rer bare.
sE5% det er pE5% tide at undgE5% sE5%danne fejl ..og her mE5% kendskab til =
EMC
layout vE6%re vigtigt
alex

Re: EMC /print layout

er der nogen som kan henvise til en god lærebog om EMC især ved layout
af print.
det skal være en begynder bog om emnet .
...jeg havde et problem med fejltrigning af en FF og læste lidt om EMC
på nettet , fandt så ud af at lægge en stel mellem de to
kredsløb ,specielt tæt på IC stel .og føre denne stel tæt på
clockledningen....og det kører bare.
så det er på tide at undgå sådanne fejl ..og her må kendskab til EMC
layout være vigtigt
alex

Jeg har lært meget af disse 2 bøger:
Keith Armstrong - EMC for Printed Circuit Boards
Mark I. Montrose - Printed Circuit Board Design Techniques for EMC
Compliance

Den første ved jeg ikke om man kan købe mere.
Den sidste kan du købe hos SAXO (den er desværre meget dyr )
http://www.saxo.com/dk/item/mark-i-montrose-printed-circuit-board-design-techniques-for-emc-compliance-hardback-3.aspx

Både Keith Armstrong og Mark I Montrose har skrevet flere bøger om emnet.

Dette skulle også være en god bog om emnet:
http://www.springer.com/engineering/circuits+%26+systems/book/978-1-4020-7130-0

C: Nielsen

Re: EMC /print layout

Hej Alex

Kig evt. ogsE5% pE5%:

http://www.for-emc.org /

FOR-EMC Guidebooks:
http://www.for-emc.org/guidebook.php

-

The Hidden Schematic: EMC Threats in Medical Power Supplies:
http://www.ce-mag.com/archive/01/11/Kimmel.html
Quote: "...Conclusion...Laying Out the Circuit Board..."

Ten Common EMI Problems:
http://www.ce-mag.com/archive/05/07/kimmel.html

EMC-Related and Functional Safety: Improving the Assessment Approach:
http://www.ce-mag.com/archive/04/Armstrong.html

A New Forum for Sharing EMC Ideas:
http://www.ce-mag.com/archive/03/03/edpage.html

Ensuring a Successful Visit to the EMC Test Lab:
http://www.ce-mag.com/archive/03/01/stumpf.html

Addressing EMI Shielding Problems with Specially Engineered Materials:
http://www.ce-mag.com/archive/02/07/English.html

EMI/RFI Shielding, Ferrites, and Gaskets
http://www.ce-mag.com/archive/02/03/showcase_emi.html
Quote: "... Ferrite Beads..."

Shielding: Fabric-Over-Foam EMI Gaskets:
http://www.ce-mag.com/archive/01/11/Hug.html

Why Electronic Products Fail FCC Testing:
http://www.ce-mag.com/archive/04/Singh.html

A Practical Guide to Obtaining the CCC Mark for High-Tech Products:
http://www.ce-mag.com/archive/04/Ravo.html

Distributed-Element Multipole EMI Filters: Material and Design
Considerations:
http://www.ce-mag.com/archive/2000/sepoct/mantese.html

Previous issues of CE Magazine on-line:
http://www.ce-mag.com/archive /

Glenn

Re: EMC /print layout

jo tak Glenn
sE5% skal jeg igang med link's .. det var da en masse du har om emnet..
mE5%ske kan jeg nF8%jes med at lE6%se pE5% nettet ... jeg kan se at der  ka=
vE6%re modstridende opfattelser af EMC pE5% nettet.. feks er een in for
delte stelplaner og en anden viser klart at det er en dE5%lig lF8%sning..
mE5%ske er det netop bedre at lE6%se pE5% nettet og lE6%re at selv
bedF8%mme....men sE5% skal man jo vide en masse fF8%rst.. hmm
alex

Site Timeline