Elekrtisk ledende lim

Er der nogen der har erfaring med elekrtisk ledende lim?
Skal bruges til at lime mogle batterier sammen.

mvh
Jens Erik

Re: Elekrtisk ledende lim

Både og..  Jeg købte en flaske "Loctite" , det som man bl.a skulle kunne
reparere trådene i el-bagruder. Det dur ikke, modstanden er for stor til
større strømme jeg vil tro problemet er det samme med decideret lim.

mvh
JBH

Re: Elekrtisk ledende lim
Hvorfor ille lodde et par ledninger på, eller endnu bedre få fat i en
batteriholder
--
   Calle

Re: Elekrtisk ledende lim
Hej!

Jeg har prøvet sådanne lim til min elbagrude. (2 komponent meget dyr)
En af kontakpindene var faldet af selve trådnettet. Den blev så limet fast
igen.
Det er flere år siden og det virker stadig. Så det har været alle pengende
værd.
Men om det kan fæstne på batterier ved jeg ikke.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Re: Elekrtisk ledende lim

batterier

Man kan jo også bare købe batterier der er lavet til at lodde på
http://www.rs-components.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@2131525360.1062254826@@@@&BV_EngineID=ccceadcjfffmghgcfngcfkmdgkldfhm.0&cacheID=dkie&323970767032%39707670&catoid=-178224691

--
Tom

Re: Elekrtisk ledende lim

æhhh
på RS hjemmeside står der følgende :
Ni-MH batterier med loddeflige,
serie VH
Disse Ni-MH batterier med loddeflige har en større kapacitet end Ni-CD
batterierne

      Beskrivelse   Nikkel-MetalHydrid batteri, genopladeligt, NiMH celle
med loddeflige, Ni-MH med loddeflige, serie VH, akku CLG med loddeflige

      RS Vare nr.   218-4554

      Fabrikant   SAFT

      Leverandørens vare nr.   785240

      Lagerbeholdning   Desværre ikke på lager (sættes i restordre)

begin 666 blank.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Re: Elekrtisk ledende lim

Netop, der er påsvejst et tyndt stykke metal "loddeflige". Selve
batteriet er næsten umuligt at lodde på, uden at man ødelægger batteriet
på grund af opvarmningen.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Elekrtisk ledende lim
Hi hi hi hi

Du skulle vide hvordan vi mishandler vores batterier på vores modelfly, og
hvor varme de bliver.

Mvh Jesper

Re: Elekrtisk ledende lim

Jep mine NiCD batterier på 2600 mAh skal trække 30A i min motorsvæveflyver,
så det tager ikke mange min. at suge strømmen ud af cellerne.
Jeg tør dårligt nævne at det er celler som jeg selv har loddet sammen og de
har holdt en 3-4 år nu.

--
Tom

Re: Elekrtisk ledende lim

Jeg har efterhånden selv loddet 30-40 batteripakker à 8-10 celler (også
til modelfly) uden problemer. Man skal bare sørge for at bruge en
rimelig kraftig lodekolbe, og max. holde den på cellerne i 2 sekunder.
Det er en fordel at slibe enderne på batterierne med sandpapir. Jeg har
købt en speciel skinne og loddespids (hammerhoved) til opgaven. Jeg ved
ikke om en almindelig spids kan anvendes, det bliver nok lidt akavet at
arbejde med.