El blæser

Hejsa
Jeg har en 12v blæser - det vil sige den suger, masser af luft fra motorrum
i båden.
Findes der en nem og billig løsning til at reducere omdrejningerne til ca,
det halve, den larme for meget, og suger mere end nødvendig.
På forhånd tak.
Hans

Re: El blæser
En modstand i serie hvis størrelse fastlægges ved forsøg.

--
MVH.
Finni

Hejsa
Den forbruger ca. 4,5 amp - kan en modstand klare dette?
mvh
Hans

Re: El blæser
0$835$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...> En modstand i serie hvis stF8%rrelse fastlE6%gges ved forsF8%g.

Nej en alm. modstand vil IKKE kunne klare det. Du kan evt. lave en
manuel blE6%serregulering som den pE5% www.dsel.dk. Du skal bare bruge en
meget stor og kraftig transistor til at regulere med.

Re: El blæser
Hej Hans

Det bliver til meget effekt der skal afsættes, så det er nok
ikke lige sagen. Men store brokoblede ensrettere i fire-
kantede huse man kan spænde fast i et midter hul og de
tilsluttes med almindelige spadesko, ja de koster ikke
ret meget. Dem kan du så koble således at du taber
omkring 1,5 volt over hver. Sæt en kontakt over dem
så du kan kortslutte dem i ekstreme tilfælde hvor du
har brug for mere udluftning.

Re: El blæser

Hejsa
Tak for rådene - nu er jeg ikke lige så god til elektronik - kan lodde og
bygge byggesæt.
Så det siger mig ikke så meget, findes der en strømforsyning uden trafo -
med 12v ind og regulerbar udgang?
evt. gerne link.
hilsen
Hans

Re: El blæser
Hej Hans

Jo man kan lave en simpel reguleret strømforsyning, men husk
der skal en del køling til da det er en del effekt der skal afsættes
i reguleringen.

Kik på denne side og tryk på linken til 10 amp power supply

http://www.anatekcorp.com/ttg/tiptrick.htm#10%20amp%20Power%20Supply

Re: El blæser

Hej Hans.

LF8%sningen er her: http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp ?=
PRO_ID3D%47891
Hvis det altsE5% er en regulering du skal bruge. Jeg brugte dem flere
steder i vores bE5%d, og er nem at samle....
8-32 v dc ind og 6,5 A output.

De findes til lavere pris, ( < 150 Dkr ) prF8%v at sF8%ge pE5% dansk, pE5%
nettet, ellers har jeg en helt ny der bare ligger og samler stF8%v, tror
jeg...

/ Lars

Re: El blæser
Hej
Jeg har sendt en mail til dig.
Det er lige den jeg skal bruge.
hilsen
Hans

Hej Hans.

Løsningen er her:
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID47%891
Hvis det altså er en regulering du skal bruge. Jeg brugte dem flere
steder i vores båd, og er nem at samle....
8-32 v dc ind og 6,5 A output.

De findes til lavere pris, ( < 150 Dkr ) prøv at søge på dansk, på
nettet, ellers har jeg en helt ny der bare ligger og samler støv, tror
jeg...

/ Lars

Site Timeline