Eagle gennemplettering ?

Hvordan definerer man i Eagle manuelt en gennemplettering pE5% et 2 lags
SMD print, sE5% et evt. firma som skal lave en serie, ser det korrekt. ?

Er der nogen standard for hul diameter for det "rF8%r" der skal gE5%
igennem. ?

Mvh. Ole Vedel

Re: Eagle gennemplettering ?

Det hedder en via, og Eagle laver en automagisk når du skifter lag med
en trace.

Nej, men forskellige fabrikanter har forskellige standard bor som har
har i maskinen og forskellige kobber tykkelser de lægger på bag efter.

Re: Eagle gennemplettering ?

Jeg har selv kæmpet med det, fx til at lave yderligere gennem
pletteringer mellem 2 jordplaner, som afskærmining.
PS: Jordplaner er "polygoner" der navngives med GND, så fylder de resten
af printet ud med kobber.

Board side har en VIA knap, og dem har jeg brugt, gerne i anden layout,
firkantede istedetfor runde så de er letter at finde igen.
Når de er lavet, så skal de navngives som fx GND for at gøre nogen gavn.

Men jeg har ikke set nogen måde på automatisk at lave en masse ekstra
via på.

PS: Lidt om Eagle, fra oz6frs.dk :
http://www.oz6frs.dk/INDEXfiles/ARKIV/HOW/howto.htm
PS: Man ser kun videoen, ved at starte dette fra http://www.oz6frs.dk/