Dummy VGA dims (dongle)

Hejsa,

Jeg har en gammel DELL laptop med ubuntu linux.
Jeg kan ikke få den til at slukke baggrundslyset i skærmen,
hvilket er lidt træls da jeg planlægger at bruge den som firewall.

Jeg har konstateret at jeg, hvis der er tilsluttet en ekstern skærm,
kan skifte over til denne, hvorved lyset i LCD'en slukker.

Men dette virker altså kun hvis der faktisk er en skærm tilsluttet,
hvilket jeg naturligvis ikke har tænkt mig at gøre.

Såe... Nogen der har en ide til hvordan jeg fupper maskinen til at
tro at der er en skærm selv om det ikke er tilfældet.

Jeg forestiller mig noget med et 15-pol vga-stik med et par snedige
kortslutninger i, men har ingen ide om det kan gøre det.

/Morten %-)

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Find ledningen med forsyningsspænding til bagbelysningen og sæt en
switch på...

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Nej. Der sidder en enable funktion (et ben på backlight printet) der går høj
når der er skal være lys i. Du finder 5V fra motherboardet og fører
spændingen direkte ind på dette ben - og afbryder forbindelsen til den
gamle.
Ganske enkelt. Backlight printet sidder i skærmen.

Peter

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Hmm, nu har jeg lige haft den adskildt. Det ser ud til at det er i selve
skærmdelen jeg skal ind. Den er noget utilgængelig.

Venter lige og ser om ikke der kommer et "lettere" forslag.

/Morten %-)

Re: Dummy VGA dims (dongle)
Hej Morten

Hvad kan være lettere end at søge på "VGA dummy"  ?   :)

http://www.soerennielsen.dk/mod/VGAdummy /

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Nej, nu er vi ved at være der... (jeg havde tydeligvis ikke
ledt længe nok i den store manual.)

Jeg var faktisk kommet frem til den samme løsning selv. Jeg
fandt et VGA breakout kit i mine gemmer, Så var det jo let
at se at det var den grønne farve der blot skulle tilsluttes.
En 82ohm mellem pin 2 og 7 klarede sagen.

/Morten %-)

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Kan du ikke bare klappe låget i ?

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Nix. Maskinen er tydeligvis fra fra før man opfandt låg-lukket kontakten.

/Morten %-)

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Holy moses. Har haft det i de bærbare i de sidste 10 år.... mindst.

På en del maskiner er "luk-låget" kontakten usynlig og virker kun, når
den rette software er installeret.

Re: Dummy VGA dims (dongle)
Hej Klaus

Jeg har nogle maskiner, dem kan man kun lukke låget
på når de sidder i deres docking station.

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Er de ikke nogle besværlige at transportere rundt ?

<grin>

--
Jan_stevns

....  livet er herligt (nyt Job!)

Re: Dummy VGA dims (dongle)
Hej Jan

Det hedder jo ikke en slævbar for sjov skyld :)

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Det kunne jo sagtens være tilfældet her også.

Det er en Dell Latitude CPt V466GT, hvis nogen skulle kende den...

/Morten %-)

Re: Dummy VGA dims (dongle)

En tur omkring Dell anviser at den har lid switch, da en BIOS opdatering
kan afhjælpe problemer med crashende grafik, når man lukker låget....

Re: Dummy VGA dims (dongle)

Kan du ikke slå skærm fra ved at trykke på FN+F8 ?

Det er sådan man normalt skifter mellem skærm udgange på Dell pc'er

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: Dummy VGA dims (dongle)
Hej Thomas

Har du ikke læst hvad Morten skriver ?   :)