drinks mixer

Hej

Vi skal holde en reception og jeg har tænkt på at bygge en drinksmixer til velkomsdrinks som er sluttet til putteren. Man skal kunne vælge på skærmen doseringen af sprit og sodavand.

Til putteren skal være tilsluttet 2 små pumber, med slanger som skal køre et eller andet tidsinterval, og pumbe væskerne op i et glas, og dermed lave en drinks :-) alt efter hvilken "styrke" man vælger på sin drink, skal den ene pumbe køre mere end den anden.

Jeg er totalt newbie, kan dog svinge en loddekolbe, så hvis der er nogle der har et print og program, som kan gøre dette vil jeg være taknemlig for lidt hjælp.

Stef

Reply to
Stefan

et

en

ene

der

lidt

Det jeg skal er jo egentligt at få 2 relæ'er til at sammenlagt slutte strømmen i X antal sekunder, fordelt efter Y+Z.

Stef

Reply to
Stefan

brug evt. port kommandoen i pascal, sammen med printerporten, så er du nået langt

--
Calle
Reply to

et

en

ene

Til test kan du forenkle det til KUN af køre med den ene pumpe. Hvis du selv skal teste, så start med sodavandspumpen.

Spøg til side, -og skæmt...

Jeg har engang for mange år siden lavet noget lignende. Dengang brugte jeg CO2 med reduktionsventil og et par luftventiler, til at sætte tryk på flaskerne i den valgte tid. Fra bunden af flasken var der ført en slange, der gik til glasset. Det mindede om en tryklufthævert Man slipper for at tænke på om pumpen sender olie eller andet grimt ned i sjussen, og bagefter kan man bortkaste de brugte slanger.

Fadøls-princippet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen