drinks mixer

Vi skal holde en reception og jeg har tænkt på at bygge en drinksmixer til
velkomsdrinks som er sluttet til putteren. Man skal kunne vælge på skærmen
doseringen af sprit og sodavand.

Til putteren skal være tilsluttet 2 små pumber, med slanger som skal køre et
eller andet tidsinterval, og pumbe væskerne op i et glas, og dermed lave en
drinks :-) alt efter hvilken "styrke" man vælger på sin drink, skal den ene
pumbe køre mere end den anden.

Jeg er totalt newbie, kan dog svinge en loddekolbe, så hvis der er nogle der
har et print og program, som kan gøre dette vil jeg være taknemlig for lidt
hjælp.

Stef

Re: drinks mixer
et
en
ene
der
lidt
Det jeg skal er jo egentligt at få 2 relæ'er til at sammenlagt slutte
strømmen i X antal sekunder, fordelt efter Y+Z.

Stef

Re: drinks mixer

brug evt. port kommandoen i pascal, sammen med printerporten, så er du nået
langt

--
Calle

Re: drinks mixer

et
en
ene

Til test kan du forenkle det til KUN af køre med den ene pumpe. Hvis du selv
skal teste, så start med sodavandspumpen.

Spøg til side, -og skæmt...

Jeg har engang for mange år siden lavet noget lignende. Dengang brugte jeg
CO2 med reduktionsventil og et par luftventiler, til at sætte tryk på
flaskerne i den valgte tid. Fra bunden af flasken var der ført en slange,
der gik til glasset. Det mindede om en tryklufthævert Man slipper for at
tænke på om pumpen sender olie eller andet grimt ned i sjussen, og bagefter
kan man bortkaste de brugte slanger.

Bo //

Re: drinks mixer
snipped-for-privacy@sidebanen.dk says...