dobbelt sidet pcb....

JEg har efterhånden nu lavet en del print med vinkel metoden som mange råder
en til :) og det er også blever rimelig fint resultat men rykket lidt nogle
gange...

jeg har nu lige prøvet at biske med et pcb på 20 * 15 cm og når jeg printer
det ud er det som at papiret trækker sig sammen eller udvidder sig, for det
er umugligt at få det til at passe i begge ender ???

jeg har brugt både kalker papir og transperanter til fotomaskine/laser (hvad
der var)

nogle ideer ??

Kasper

Re: dobbelt sidet pcb....

Hvad er det for en metode ?

Anders

Re: dobbelt sidet pcb....
Hej Kasper,

Hvis du printer hver side på et separat stykke papir, burde de da
strække/krympe lige meget ?
Mon ikke du bare får trukket det ene lidt i forhold til det andet ?

Når du har de to stykker "film", så tape dem sammen med en strimmel PCB-
materiale i kanten (af samme tykkelse som det du skal belyse), så undgår
du parallaksefejl.

--
Venlig hilsen,
Søren

Skriver det ud på 2 sepperate stykker papir...

tror det blev bedre med transperanten end kalker, men syntes stadig ikke det
passer...

kan printeren trække papiret skævt eller noget.. men der er prøvet på flere
printere også..

og hvis man kører det samme papir igennem printeren 2 gange fordi man lige
tror man kan sparer bliver det bare 2 * så galt

gøer jeg også :)

ikke så meget det der er problemet...

Kasper

Re: dobbelt sidet pcb....

printer
det

(hvad

send det ud i byen, så får du det gennempletteret med det samme..

Bo //

Re: dobbelt sidet pcb....

Tjae er en mulighed...

men tiden det tager og prisen det koster er ikke det værd når det kun er til
proto typer...

har fået lavet en del proof, og det er pisse skønt... meen til hverdags
fusk.. nej

Kasper

Re: dobbelt sidet pcb....

    230Kr. ca. hos Olimex ? så spare du en masse tid på det pjat :)

    Selv hverdags fusk er der et vist tab vs. den tid du bruger, som du kan
bruge til en masse andre ting :) så jeg vil nu ik mene at det er spild
af penge.

--
VH
Lars Molnit

Well, www.olimex.com koster ikke alverden - jeg det koster ca $110
inkl forsendelse for et 32x20cm pcb.

/Kai

Re: dobbelt sidet pcb....

tjae, det er så ca det jeg har til en månded når min su er betalt...

Kasper

Re: dobbelt sidet pcb....

Hmmm, du skal nok ringe til SU styrelsen og ændre din aftale. Os andre _får_ SU
på månedentlig basis ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: dobbelt sidet pcb....

betalt...
_får_ SU

Tjae.. sikke noget vrøvl jeg kom af med....

Kasper

Site Timeline