display har "mørke" tal

Jeg har en kørecomputer i bilen (sådan en der fortæller noget om
benzinforbrug osv).

Tallene i displayet er ved at være mørke, dvs. man kan læse dem ´, men
kun svagt.. og det ændrer sig afh. af betragtningsvinklen.

Det er af en baggrundsbelyst type, hvor der sidder en pære i bunden man
kan skifte. Jeg har ladet mig fortælle at det er pga. varmen displayet
"fader"..

Hvad skal man skifte for at displayet virker igen? Hvem kan evt- gøre
sådan noget i nærheden af odense.. (eller andetsteds..)

Mvh
Christopher

Re: display har "mørke" tal

Eller også er en af pærerne bag displayet gået

Mvh. Uffe Ravn

Re: display har "mørke" tal

ehm.. kan man skifte sådan nogen?

Re: display har "mørke" tal

Sandsynligvis. Skil skidtet ad forsigtigt, og hvis der er plads, så erstat
pærerne med kraftige hvide lysdioder med formodstand. ( de kan slibes i
facon forsigtigt.)
Alm. pærer har det med at blive sorte med tiden.

mvh Ebbe

Re: display har "mørke" tal

nåå, de pærer.. Ja dem til baggrundslyset kan sagtens skiftes.. men det
er selve cifrene.. jeg skal prøve at tage et billede senere i dag.. :)

Site Timeline