Dioder og thyristor

Hej -

Jeg leder efter to komponenter:

Dioder med betegnelsen 10E1 (monteret er på basen af et 2SD882 transistor).
Thyristor med betegnelsen SDT1000 (mellem pin 2 - inverted input - af et
M5218L og stel)

Er der nogen der kan anbefale alternativer? De er ikke lige til at få fat i.

pft
Robin

Re: Dioder og thyristor

Hmm. Diode 10E1 ser vist ikke ud til at have specielle egenskaber. Den står
i min ECA VRT DVD database til at være en universal 1A ensretter.Måske kan
1N4007 bruges. 10E1 har godt nok en surge forward current 50A hvor 1N4007
"kun" har 30A.
Du kan finde datablad på:
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/1/0/E/1/10E1.shtml

SDT1000 er iflg. min ECA VRT DVD database - og også mine gamle ECA
databøger, en NPN transistor  (Altså ikke en Thyristor! ) som er produceret
af Solitron.  (Den er udgået).
Du kan finde data på den i dette dokument (hvor det også nævnes at det er en
NPN transistor)::
http://www.datasheetarchive.com/pdf-datasheets/Databooks-1/52-108.html

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

C. Nielsen

Re: Dioder og thyristor
Hej Carstewn -

Tak for info'et.
SDT1000 er faktisk et Thermistor og ikke Thyristor som jeg skrev.
Angående dioden, maks. 20 A er hvad jeg forventer det skal håndtere, så
1N4007 kan godt være en muligherd.

pft
Robin

Re: Dioder og thyristor

---SNIP---

Okay. Så forstår jeg bedre.
SDT-1000 thermistoren kender jeg fra nogle monitorer. Det er en 10K
thermistor, som såvidt jeg husker er lavet af Sanyo.
Jeg har desværre ikke datablad på den.

C. Nielsen

Site Timeline