Digital kamera reservedele

Hej NG

Jeg har et Samsung Digimax A503 som er blevet skadet, lcd-displayet er
knækket og viser ikke billede men en stor rund sort plet og der kan ses
to tydelige brudstriber i det. Udover det virker kameraet fint, det kan
tage billeder og de kan overføres til computer.

Hvor kan jeg finde et display til sådan en fætter ?
Jeg har været rundt om Samsungs support, men her skal man købe en rep.
som koster mere end kameraet er værd :( og de vil ikke sælge et display
til privat brug.

Det drejer sig om et 2" LCD, mon man kan gå ud fra det er et standard
display som man kan købe mange steder, jeg tænker på kablingen osv ?

M.v.h
Svend-Erik

Re: Digital kamera reservedele

Hvad siger forsikringen?
Tror dårligt det kan betale sig for et kamera der ikke koster mere(1K).

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Digital kamera reservedele

Hej Mikkel
jamen jeg har vist 2.500 i selvrisiko på min forsikring så det :(, havde
lidt regent med at kunne få et lcd panel for et par hundrede, kameraet er
jo under et år gammelt.

Mvh
Sv-e

Re: Digital kamera reservedele

Hmm, kedeligt. Jeg tror det svært at finde et display der passer.
Good luck

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Digital kamera reservedele

Du skal gå ud fra at der ikke findes standard display's, men at de
tilpasses til det produkt, de skal bruges i. Prøv i stedet at finde en
lidelsesfælle, der har samme kamera, men med en anden fejl. Så kan de
lade sig gøre at blande delene til eet der er helt defekt og eet, der
virker.

Bo //

Re: Digital kamera reservedele

Nej.

Find et kamera med defekt optik og mix de to til et funktionelt.

Ellers smid det ud.

Re: Digital kamera reservedele

medmindre det er et Canon EOS 2D eller ligende
så vil jeg ikke bruge mange pico sekunder på at
smide lorte over skulderen og købe et nyt, de koster jo ingenting
idag.

hvis du virklig er opsat på at reparer den så skal du have fat i af
de værksteder som servicer den type kamera så kan du med lidt held nok
få en spare part, ellers prøv ebay der plejr at være god held med at
få reserve dele til diverse ting.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org