Diagram til impulsstyring af hastighed i DC modeltog

For mange år siden byggede jeg en styring til DC modeltog som regulerede
hastigheden ved at ændre impulsbreden, fordelen var at DC modeltog kunne
køre meget langsomt og naturtro.
Desværre har jeg ikke dagrammet til kredsløbet som bestod af et integreret
kredsløb og et par transistorer.
Jeg mener at diagrammet var fra bladet "Populær Elektronik".
Kan nogen hjælpe med et diagram og beskrivelse af en impulsstyring ?

På forhånd tak.
HSS
snipped-for-privacy@smeds.dk

Re: Diagram til impulsstyring af hastighed i DC modeltog

http://www.pablin.com.ar/electron/circuito/varios/pwm-cc /

Ellers google på 555 PWM

Kasper

Re: Diagram til impulsstyring af hastighed i DC modeltog
Hej,

<URL:http://www.ElektronikTeknolog.dk/Circuits/Control/PWM/

--
Venlig hilsen,
Søren

M.v.h.
Henning

Re: Diagram til impulsstyring af hastighed i DC modeltog
Hej Henning,

Velbekomme :)

--
Venlig hilsen,