Defekt skanner?

Af mangel på en speciel skanner-NG prøver jeg her.

En ven af mig har ovennævnte skanner, som jeg har haft lånt til at skanne
diapositiver ind med.
Det virkede perfekt.

Da han igen tilslutter den til sin egen PC, virker alt som det skal, BORTSET
fra, at der ikke indskannes noget.
Al mekanikken virker OK, men billedet er helt hvidt undtagen første gang, da
er der et ubestemmeligt billede.
Vi prøver at afinstallere alle programmer til skanneren og derefter igen
installere. Samme resultat, første gang et ubestemmeligt billede med en del
streger, som om skanneren sad fast, hvilket den ikke gjorde.

Derefter prøver jeg den igen på min PC og første gang virker den OK, der kan
laves preview og skannes.
Men ved næste start af programmet er alt som før: hvidt billede.
Jeg har hentet en ny driver hos Epson, det hjalp ikke.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende?

Mvh Kurt

Site Timeline